Hatanpään sairaalan asiakasraatiin toivotaan uusia jäseniä

Julkaistu 1.3.2016 13.04

Hatanpään sairaala hakee lisää jäseniä asiakasraatiinsa. Raadissa on kymmenkunta jäsentä, jotka kokoontuvat viitisen kertaa vuodessa ottamaan kantaa sairaalapalvelujen kehittämiseen. Raadin toimikausi on kaksi vuotta, ja nykyisen raadin osalta se päättyy tänä keväänä.

Hallintoylihoitaja Paula Hakalan mukaan raadin nykyiset jäsenet ovat tyytyväisiä raadin toimintaan, ja enemmistö on valmis jatkamaan myös uudella toimikaudella. Uusia ja erityisesti nuoria jäseniä toivotaan kuitenkin toimintaan mukaan.

Raatilaiset pääsevät tutustumaan normaalia potilasta syvällisemmin sairaalan toimintakäytäntöihin ja tutustumaan eri yksiköihin. He ottavat kantaa asiakkaan näkökulmasta erilaisiin sairaalaa koskeviin asioihin. Esimerkiksi raadin viimeisimmässä kokouksessa käsiteltiin sähköisen asioinnin käytäntöjä sekä sairaalan remonttia. Raatilaisille kerrottiin myös siitä, miten sairaala käsittelee asiakaspalautteita ja potilasturvallisuutta koskevia kysymyksiä.

Hatanpään sairaalan raatiin voi ilmoittautua 31. 3. 2016 mennessä sähköpostilla Paula Hakalalle: [email protected] tai puhelimitse 050 301 5438. Ehdokkaalla tulee olla kokemusta sairaalan antamasta hoidosta ja halua osallistua sairaalan kehittämistyöhön.

Hallintoylihoitaja, kehittämispäällikkö
Paula Hakala