Lasten museosunnuntai Vapriikissa

Julkaistu 18.2.2016 11.42

Ensi sunnuntaina 21.2.2016 Vapriikissa vietetään lasten museosunnuntaita. Teemana ovat suositut jääkauden jättiläiset. Luvassa on työpajoja, draamakierroksia sekä luento lapsille. Alle 17-vuotiaat osallistuvat päivään maksutta, aikuiset lastenlipulla.

Museokeskus Vapriikin lastensunnuntai tarjoa perheen pienimmille elämyksiä ja oivalluksia. Jääkauden jättiläiset –näyttelyyn on päivän aikana kolme lapsille sopivaa opastusta, jossa tulevat tutuksi niin mammutit kuin suuret sapelihammaskissatkin. Tutkija Laura Arppen luennolla kello 13 syvennetään tietämystä jääkauden eläimistä. Työpajoissa rakennetaan taikataikinasta oma jääkauden eläin, oikea tai mielikuvitusversio. Tietysti sille pitää rakentaa myös lämpöinen pesä, jonne pääsee pakoon pakkasta!

Lasten museosunnuntaina alle 17-vuotiaat pääsevät Vapriikkiin ilmaiseksi.

Ohjelma:

Klo 11 ja klo 13 Kusti polkee-draamaopastus Postimuseoon. Osallistujat palkitaan! Käsikirjoitus / rooleissa: Somana ry:n Henna Moisio ja Maiju Eronen. Yhteistyössä Pyynikin kesäteatterisäätiö.

Klo 13 Luento, tutkija Laura Arppe: Jääkauden eläimiä. Luento kestää noin puoli tuntia ja on suunnattu perheen pienimmille mutta myös isommille jääkaudesta kiinnostuneille.

Klo 12, 14 ja klo 15.30 Lastenkierrokset Jääkauden jättiläiset –näyttelyyn.

Klo 14 ja 15.30 Työpajat: jääkauden eläimen kotikolo

Museokeskus Vapriikki