Siirry sisältöön Siirry suoraan hakuun

Nuorisoneuvola

Nuorisoneuvola on suljettu 31.12.2018.
Nuorisoneuvola
Tipotien sosiaali- ja terveysasema (4. krs, A-siipi)
33230 Tampere
avoinna ma - to klo 8 - 15.45, pe klo 8 - 13.45

Bussiyhteydet: Reittioppaan reittiehdotus (täytä itse lähtöpaikkasi, määränpää on jo valmiiksi valittuna).


Nuorisoneuvola on alle 22-vuotiaiden tamperelaisten ja orivesiläisten seksuaaliterveyden neuvola nuorille, jotka eivät kuulu opiskeluterveydenhuollon piiriin (lukiolaisia lukuunottamatta).

Nuorisoneuvola tarjoaa apua ehkäisyn aloitukseen ja seurantaan, kuukautisvaivoihin, seurusteluun ja seksuaalisuuteen, seksitauteihin, raskauden keskeytykseen sekä omiin huoliin ja terveyteen liittyvissä asioissa.

Nuorisoneuvolasta saat terveydenhoitajan, nuorisolääkärin ja psykologin palveluja. Nuorisoneuvolan palvelut ovat tarkoitettu tamperelaisille ja orivesiläisille alle 22-vuotiaille nuorille, jotka eivät kuulu työ- tai opiskeluterveydenhuollon piiriin. Tampereen aikuislukion opiskelijat voivat käyttää palveluja.

Terveydenhoitajan puhelinaika on ma - ke klo 10.30 - 11 ja klo 14.30 - 15, to 14.30-15, pe klo 10.30 - 11, puhelin 040 7023 151 ja 040 7028 911

Ajanvaraus, yhteydenotto

Ajan voit varata joko verkossa tai soittamalla, puhelin 03 5657 0154, ma, to klo 13 - 14.30 ja ti, pe klo 8.30 - 10. Asiakas voi itse tilata ajan, lähetettä ei tarvita.

Vastaanottoajan peruminen: Käyttämättä ja peruuttamatta jätetystä lääkärin tutkimusajasta peritään 50,80 euroa. Aika on peruttava viimeistään vastaanottoa edeltävänä arkipäivänä. Vastaanottoajan voi peruuttaa tekstiviestillä numeroon 044 4309 643. Kirjoita viestiin nimesi, syntymäaikasi ja peruutettava aika. Tähän numeroon ei oteta vastaan puheluja, ainoastaan vastaanottoajan peruutusta koskevat tekstiviestit.

Alkuhaastattelu

Täytä alla oleva lomake etukäteen, kun tulet ensimmäistä kertaa nuorisoneuvolaan tai halutessasi muulloinkin:


Nuoruus, seurustelu ja seksuaaliterveys

Omaa polkua etsimässä

Keho ja mieli

Omasta kehosta ja mielestä kannattaa pitää huolta. Elämäntavoillamme voimme merkittävästi vaikuttaa omaan jaksamiseemme. Lepääthän ja nukuthan riittävästi? Muistathan säännölliset ruokailut ja liikunnan?

Elämä voi tuoda huolta ja murhetta kenelle tahansa. Kaikesta ei tarvitse selvitä yksin, uskallathan tarvittaessa pyytää tukea ja apua.