Tampereen kaupunki - www.tampere.fi

Tampere-Pirkkala- pyöräilykartta sekä Pyhä-Näsi-pyörämatkailukartta päivitettiin

Julkaistu 7.5.2019 15.39

Tampere-Pirkkala pyöräilykartasta sekä Pyhä-Näsi-pyörämatkailukartasta julkaistiin pyöräilyviikolla ( 5.-12.5.) vuoden 2019 painokset. Karttoja on jaossa pyöräilyviikon tapahtumissa, palvelupiste Frenckellissä (Frenckellinaukio 2 B) ja useissa pyöräliikkeissä. Tampere - Pirkkala pyöräilykarttaa on saatavilla myös Pirkkalan kunnan yhteispalvelupisteessä Koulutie 1:ssä.

Pyhä-Näsi-reittien mainoskuva: kaksi pyöräilijää kypärineen

Tampere- Pirkkala-pyöräilykarttaan on päivitetty nykyinen ja rakenteilla oleva pyörätieverkosto, ja siihen on merkitty myös joukkoliikenteen liityntäpysäköintipaikat pyörille. Pyöräilykartta ohjaa myös käyttämään Tampereen karttapalvelua karttapalvelu.tampere.fi, josta löytyy runsaasti pyöräilyyn liittyvää asiaa esimerkiksi pyörätieverkostosta ja pyöräteiden kunnossapitoluokista.

Tampere-Pirkkala-pyöräilykartan kääntöpuolelta löytyy kuvakartta Tampereen keskustan pyöräteistä ja pyöräpysäköintipaikoista. Reaaliaikaista tietoa työmaista ja liikennejärjestelyistä saa tampereenliikenne.fi-palvelusta.

Pyhä-Näsi-pyörämatkailukartta opastaa lähimatkailuun

Näsijärvi- ja Pyhäjärvireiteillä pyöräilijöitä opastaa päivitetty Pyhä-Näsi-pyörämatkailukartta. Kartta on nyt kompakti ja kattava tietopaketti, jonka avulla on helppo suunnitella kesän pyöräretket ja lähilomat. Esimerkiksi Pyhäjärven maisemareitti (30km) on helppo ensiaskel pyörämatkailuun.

Reitistö on pysynyt pääosin entisellään, mutta karttaan on lisätty palveluja ja kiinnostavia "näe ja koe" -kohteita. Kartalta löytyy lisäksi yli 50 majoituspaikkaa sekä Hopealinjojen aikataulut ja vesireitit, sillä Bike & Boat -lipulla saa kätevästi pyörän laivaan. Telttailu- ja laavupaikat on merkattu myös kartalle.

Pyhän ja Näsin pyörämatkailukartat voi myös ladata reittien sivuilta.

Tampere-Pirkkalapyöräilykartta
Liikenneinsinööri
Timo Seimelä

Pyhä-Näsi - Järvien Reitti:
Hanna Eronen

Pyhä-Näsi - Järvien Reitti:
Projektipäällikkö
Olli Vakkala