Tampereen kaupunki - www.tampere.fi

Haihara yllättää sunnuntaivierailijan

Julkaistu 7.7.2016 15.41

Haiharan taidekeskus Tampereella on sunnuntaina 10.7. täynnä yllättävää toimintaa. Vanhan ajan käsityöläismarkkinat avataan jo kymmeneltä ja iltapäivällä on vuorossa svengaavaa jazzia Matti Heinivahon pettämättömällä tyylillä. Koko iltapäivän on lisäksi nähtävänä ainutlaatuisia tilkkutöitä Mansetilkku-näyttelyssä.

Haiharan kartanorakennus

Sunnuntaina 10. heinäkuuta kannattaa suunnata Haiharaan markkinoille. Käsityöläismarkkinoilla on tarjolla kaikkea villalangoista ja huovutustöistä keramiikkaan ja keppihevosiin. Lettujakin paistetaan ja välillä riehaannutaan tanssimaan ja musisoimaan. Tarjolla on markkinatunnelmaa parhaimmillaan vanhan ajan hengessä.

Jo ennen markkinoiden päätymistä Matti Heinivaho kumppaneineen virittelee yleisöä aivan toisenlaisiin sfääreihin. Ahjokoski-Heinivaho-trion täydentää chicagolainen laulaja ja saksofonisti Juli Wood juurevalla energiallaan.

Tiedossa on svengaava musiikki-ilottelu musiikkineuvos Matti Heinivahon ainutlatuiseen tyyliin. Muu kombo on tiettävästi luvannut tehdä parhaansa pysyäkseen tämän kahdeksankymppisen ikiliikkujan mukana. Ohjelmassa on Matille tärkeää musiikkia uran varrelta viisikymmenluvulta lähtien.

Varsinkin käsityön ystävien kannattaa samalla käynnillä käydä tutustumassa Mansetilkku-näyttelyyn. Tilkkuyhdistys Finn Quilt ry:n valtakunnallinen tilkkutyönäyttely järjestetään vain joka toinen vuosi ¬– ja nyt näitä harvinaisen taidokkaita töitä on nähtävissä siis Haiharassa Tampereella. Kaikkiin tapahtumiin on vapaa pääsy ja bussi 10 tuo ihan viereen.

Ohjelma 10.7.2016

Kello 10–15

Vanhan ajan käsityöläismarkkinat:
Perinteisiä käsitöitä, maaseudun tuotteita, tanssiesityksiä, juurevaa musiikkia

Kello 14 alkaen
Matti Heinivaho 80v, vielä kerran ystävät!
Matti Heinivaho trio, vieraana Juli Wood (USA)

Mansetilkku-tilkkutyönäyttely avoinna kello 12–18

Projektityöntekijä