Siirry sisältöön Siirry suoraan hakuun

Tampere jakoi 20 000 euroa aluerahaa tapahtumien ja toiminnan järjestämiseen

Julkaistu 12.3.2019 11.47

Tampereen kaupunki on valinnut vuoden 2019 aluerahan saajat. Tampere jakoi tänä vuonna kaupungin eteläiselle, kaakkoiselle, koilliselle, läntiselle sekä keskustan alueelle jokaiselle 4 000 euroa eli yhteensä 20 000 euroa toimintarahaa esimerkiksi tapahtumien järjestämiseen sekä erilaisten yhteisöllisten kotiseutuhankkeiden toteuttamiseen. Aluerahaa sai 67 eri hanketta.

Aluerahalla tuetaan tänäkin vuonna lukuisia tapahtumia ja alueellista toimintaa. Sen avulla järjestetään vapputansseja, kesäjuhlia, talvitapahtumia, retkiä, luentoja, tukiryhmiä, kerhoja ja esimerkiksi joulusauna. Rahaa voi käyttää myös omaehtoiseen toimintaan, Vähäjärvellä esimerkiksi kunnostetaan porukalla pitkospuut ja Aitoniemi-Hirviniemen alueella tehdään latuja.

Tammikuussa haettavana ollutta rahaa haki yhteensä yli 90 hanketta, joista 67:lle myönnettiin aluerahaa. Ehdotukset aluerahojen saajista ja määristä tehtiin kaikille avoimissa alueverkostojen tapaamisissa helmikuussa ja niiden perusteella hyvinvointijohtaja teki päätöksen.

Aluerahan saajat 2019:

Etelä

• 350 euroa Härmälän Omakotiyhdistys ry:lle Vähäjärven ympäri kiertävien pitkospuiden avoimiin kunnostustalkoisiin keväällä 2019.
  • 550 euroa Härmälänrannan Asukasyhdistys ry:lle kaikille avoimen Elotulet-tapahtuman järjestämiseen Härmälänrannassa sataman viheralueella elokuussa 2019.
  • 150 euroa Korkinmäki-Veisu Omakotiyhdistys ry:lle kaiken kuntoisille alueen asukkaille tarkoitettuun "Jumpalla jaksamista" -puistojumpan järjestämiseen kesällä 2019 yhteensä 14 Härkälänmäen puistossa.
  • 200 euroa MLL Koivistonkylän yhdistys ry:lle kaikille avoimen satutapahtuman järjestämiseen Koiviston koululla lokakuussa 2019.
  • 350 euroa Nekalan siirtolapuutarhayhdistys ry:lle toiminnan tunnettuuden lisäämiseen ja yhteistyön kehittämiseen alueen toimijoiden kanssa yhteisten, etenkin lapset ja nuoret huomioivien tapahtumien avulla.
  • 200 euroa Peltolammiseura ry:lle Peltolammilehden 50-vuotisnäyttelyyn Peltolammin kirjastossa, nelivärilehteen sekä Peltsun Puuhastelijoiden toimintaan ja tarveaineisiin (kädentyöt).
  • 600 euroa Pirkanmaan Senioripalvelut Oy:lle / Kotihoito alueella asuville omaishoitajille tarkoitettujen virkistystuokioiden järjestämiseen neljänä iltapäivänä keväällä 2019.
  • 1000 euroa Rautaharkon Omakotiyhdistys ry:lle kaikille avoimen kesäjuhlan järjestämiseen yhdistyksen 65-vuotisen toiminnan kunniaksi Rautaharkon puistossa kesäkuussa 2019.
  • 300 euroa Särkijärven yhdistys ry:lle Särkitulet-tapahtuman järjestämiseen Särkijärven Valkaman rannassa 31.8.2019.
  • 300 euroa Viinikan-Nekalan Omakotiyhdistys ry:lle laskiaisriehan järjestämiseen Vihiojan puiston ympäristössä 5.3.2019.

Kaakko

• 300 euroa Hallilan koulun vanhempainyhdistys ry:lle juonnetun diskon järjestämiseen Hallilan koulutalon oppilaille toukokuussa 2019.
  • 300 euroa Karosen koulun vanhempainyhdistys ry:lle alueen yhteisen ohjelmallisen pikkujoulutapahtuman järjestämiseen joulukuussa 2019.
  • 300 euroa Kaukapartio ry:lle laavun rakentamiseen partiokämpälle.
  • 450 euroa Lions Club Tampere Kaukajärvi ry:lle tukiryhmän toimintaan Kaukajärven koulun 8. ja 9. luokkalaisten, tukea tarvitsevien nuorten elämänhallinnan parantamiseksi helmi-kesäkuussa 2019.
  • 500 euroa Onnen Sipulit 11 - 17 -vuotiaiden erityisnuorten tukiryhmälle liikuntapainotteisen kahden vuorokauden leirikuluihin Marttisen nuorisokeskuksessa Virroilla kesäkuussa ja päiväretkeen Seitsemisen kansallispuistoon elo-syyskuussa.
  • 400 euroa Suomen Kuurosokeat ry:lle avoimien ovien tapahtumien järjestämiseen Kuurosokeiden toimintakeskuksella kansainvälisenä kuurosokeuspäivänä 27.6.2019 ja Euroopan kuurosokeuspäivänä 22.10.2019.
  • 550 euroa Tampereen Hervantalaiset ry:lle kaikille avoimen, eri-ikäisille asukkaille suunnatun vapaaehtoistoiminnan kehittämiseen ja monipuolistamiseen Venlantuvalla (esimerkiksi avoimet ja maksuttomat kerhot lapsille koulujen lomaviikoilla).
  • 300 euroa Tampereen Vanhuspalveluyhdistys ry:lle / Kaukaharjukeskus Kaukajärven kyläpäivän järjestämiseen alueen asukkaille Kaukaharjukeskuksen piha-alueella 22.5.2019.
  • 300 euroa Tampereen Vanhuspalveluyhdistys ry:lle / Keinupuistokeskus sosiaalisen ympäristötaideteoksen / yhteisöpyramidin rakentamiseen Keinupuiston piha-alueelle, valokuvanäyttelyn toteuttamiseen projektin työstövaiheista Keinupuiston lähitorille sekä hankkeen markkinointiin.
  • 300 euroa Vuoreksen Asukasyhdistys ry:lle alueen asukkaiden harrastetoiminnan (liikuntavuoro, tekstiilityökerho, puutyökerho) järjestämisestä Vuoreksen koululla aiheutuviin tilavuokriin.
  • 300 euroa VTS Orivedenkatu 15:n asukastoimikunnalle eri toimijoiden yhteistyönä toteutettavan asukaslähtöisen toiminnan järjestämiseksi Keinupuiston alueen lisääntyvälle eri-ikäisten lasten joukolle.

Keskusta

• 300 euroa Artteli-kumppanuusyhdistys ry:lle Asunnottomien yön tapahtuman järjestämiseen 17.10.
  • 710 euroa Kehitysvammaisteatteriyhdistys La Strada ry:lle Erilaiset - samanlaiset -viikonlopun järjestämiseen
  • 200 euroa Kissanmaan koulun vanhempainyhdistys ry:lle kiusaamisen vastaisen tapahtuman järjestämiseen toukokuussa
  • 250 euroa Lapin kaupunginosan omakotiyhdistys ry:lle omakotiyhdistyksen 70-vuotisjuhlan järjestämiseen elokuussa
  • 250 euroa Lapinniemi Seura ry:lle vuosittaisen sadonkorjuujuhlan järjestämiseen syyskuun lopussa
  • 375 euroa Nääsville ry:lle Unelmien liikuntapäivätapahtuman järjestämiseen keskustan alueen ikäihmisille toukokuussa.
  • 250 euroa Petsamon omakotiyhdistys ry:lle Petsamon syyspäivän järjestämiseen Litukan siirtolapuutarhassa syyskuussa
  • 490 euroa Pispalan musiikkiyhdistys ry:lle Vappuaaton tanssien ja elokuun ensimmäisen sunnuntai konsertin järjestämiseen
  • 150 euroa Sammonkatu As Oy 21-23:lle pihakirppistapahtuman järjestämiseen toukokuussa ja kesäjuhlien järjestämiseen elokuussa
  • 375 euroa Tammelan lähitori / Apukolmio Oy:lle joulusaunan järjestämiseen Tammelan lähitorilla jouluaattona
  • 400 euroa Tulikollektiivi Flamma ry:lle kesätreenien ohjaukseen Näsin puistossa kesän aikana
  • 250 Urbaani Tampere ry:lle korttelijuhlan järjestämiseen Sorin aukiolla 26.5.

Koillinen

• 290 euroa Messukylän perinneseura ry:lle yhdessä Tampereen Vehmainen seura ry:n kanssa hävinneen Kaukajärven kartanon ja sen puiston sekä Kaukaniemen tunnetuksi tekemiseen alueen asukkaille kaikille avoimin tilaisuuksin, esimerkiksi asiantuntijaluentojen ja ympäristöön jalkautuvien opastettujen kävelyjen avulla.
  • 300 euroa Viitapohjan kyläyhdistys ry:lle kyläyhdistyksen ylläpitämien hiihtolatujen ja Lettolan urheilukentän perusparannukseen ja ylläpitoon.
  • 100 euroa Holvastin Omakotiyhdistys ry:lle alueen asukkaiden kesäjuhliin Toispuolisen puistossa.
  • 100 euroa Atalan koulun vanhempainyhdistys ry:lle Atalan koulun kevättapahtumaan 27.4.2019.
  • 280 euroa Kumpulan omakotiyhdistys ry:lle omakotialueen kaikille alueen asukkaille tarkoitettuihin avoimet tapahtumiin mm. talvitapahtumaan maaliskuussa, puistojumppaan kesällä, elojuhliin sekä kynttilätapahtumaan marraskuussa.
  • 100 euroa Aitoniemen-Hirvenniemen Kyläläiset ry:lle liikuntakerhoon perheille ja hiihtolatujen tekemiseen Aitoniemen-Hirvenniemen alueella.
  • 280 euroa Linnainmaan omakotiyhdistys ry:lle kaikille avoimeen maksuttomaan hyvinvointiluentosarjaan ja aiheeseen liittyviin harjoitteisiin sekä viikoittaiseen puistokahvakuulatuntiin kesällä
  • 100 euroa Nurmin Majakka ry:lle kaikille avoimeen Terveenä kaiken ikää -toimintapäivään 16.6.2019.
  • 190 euroa Vehmaisten koulun vanhempainyhdistys ry:lle vanhemmille suunnatun luento- ja keskustelutilaisuuden järjestämiseen, tarkoituksena on tarjota vanhemmille konkreettisia keinoja ja tietoa arkisten ongelmien kohtaamiseen kasvatukseen liittyen.
  • 200 euroa Tampereen ensi- ja turvakoti ry / Linnainmaatuvalle lasten sisäliikuntavälineiden hankintaan Koilliskeskuksen liikuntasaliin alueen avoimen perhetoiminnan järjestäjien käyttöön.
  • 200 euroa Atalan seudun omakotiyhdistys ry:lle retkeen Ähtärin eläintarhaan Atalan alueen asukkaille ja Koillisalueen muille lähiyhdistyksille.
  • 180 euroa Ullakonvainion Ukkokerholle tutustumismatkoihin kerran kaudessa museoihin ja matkoihin.
  • 100 euroa Atalan Seudun Omakotiyhdistys ry:lle Koillisen alueen luonto- ja metsäretkiin lapsiperheille pilottiryhmien käynnistykseen, kohderyhmänä vähävaraiset /muutoin tukea tarvitsevat perheet.
  • 500 euroa SirkusRakkausPumPum ry:lle erityisesti lapsiperheille suunnattuun tapahtumapäivään Niihaman Majan ympäristössä yhteistyössä Niihaman Majan kanssa. Tarjotaan luontoelämyksiä perheille sekä esitellään ja vakiinnutetaan alue myös erityisryhmien retkikäyttöön soveltuvana.
  • 190 euroa Linnainmaan koti ja koulu ry:lle Pelitaitovalmiuksia riippuvuuksien ehkäisyyn - kahden kaikille avoimen iltatilaisuuden järjestämiseen. Yhteistyökumppanina Ehyt ry (ehkäisevän päihdetyön yhdistys).
  • 200 euroa Teiskon Mieslaulajille Teiskon alueen kulttuurielämän rikastuttamiseen, pääsymaksuttomiin mieskuoron esiintymisiin, yhteislauluvihkojen painattamiseen ja kuoronjohtajan palkkioihin.
  • 50 euroa Koillisen kuorolle/ Tampereen nuorisoseura, yhteisökuoro Koillisen kuoron 7 x konsertti & yhteislaulutilaisuuksiin Koillisella alueella.
  • 390 euroa Takahuhdin koulun vanhempainyhdistys ry:lle vapputapahtumaan Takahuhdin koululla 25.4.2019.
  • 100 euroa Olkahisen koulun vanhempainyhdistykselle Olkahisten koulun talvitapahtumaan.
  • 150 euroa Terälahden Seutu ry:lle Terälahden seudun kesätapahtumiin, juhannusaaton kokkojuhlaan Teiskon kirkolla ja ulkoilmaelokuvanäytökseen Terälahden urheilukentällä elokuussa.

Länsi

• 100 euroa Reuharinniemen lapinraunioiden adoptoijat ry:lle 2.11.2019 Pyhäin Päivän tulet -tilaisuuden järjestämiseen Reuharinniemessä
  • 300 euroa Suomen Senioriliikkeen Tampereen alaosasto ry:lle 17.4.2019 Kartanolla soi - musiikki-iltapäivään Niemen pirtillä
  • 300 euroa Ikuri-Länsi-Tesoman varhaiskasvatusyksikölle alueen lapsiperheiden talvitapahtuman järjestämiseen