Vihiojalla uusitaan vanhoja kävelyn ja pyöräilyn puusiltoja – reittimuutoksia työn aikana

Julkaistu 2.11.2021 10.14

Vihiojanpuistossa Koskuenpolun ja Rehunkujan välillä uusitaan kaksi huonokuntoista Vihiojan ylittävää kävelyn ja pyöräilyn puusiltaa loppusyksyn 2021 aikana. Vanhat sillat korvataan Santalahden väliaikaisen ylikulkusillan siltalohkoilla, jotka siirretään uusille paikoilleen Vihiojanpuistoon joulukuun alussa. Vanhan läntisen sillan purkutyöt alkavat keskiviikkona 3.11. ja siltapaikka on kokonaan pois käytöstä joulukuun puoliväliin asti.

Korvaavana reittinä toimii itäisemmän sillan kautta kulkeva valaistu jalankulun ja pyöräilyn reitti Vihiojan pohjoispuolella. Sulun aikana vanha puinen silta ja sen välituet puretaan pois ja uuden sillan maatuet rakennetaan ojan molemmille penkoille. Puinen siltaelementti nostetaan kokonaisena paikoilleen yhden työpäivän aikana joulukuun alkuviikkoina. Tarkka päivämäärä ilmoitetaan myöhemmin.

Uuden läntisen sillan rakennustyöt alkavat keskiviikkona 3.11. Tavoitteena on saada uudistetut sillat ja niille johtavat väylät käyttöön joulukuun puoliväliin mennessä.

Vanha itäinen silta pysyy käytössä siltatöiden ajan

Vanha itäinen silta ja pohjoispuolen kulkureitti pysyvät käytössä koko urakan ajan uuden siltalohkon asennuspäivää lukuun ottamatta. Vanha itäinen silta puretaan vasta kun uusi silta on asennettu paikoilleen ja otettu käyttöön.

Kohteen urakoitsija on Rakennusurakointi Eero Latomäki Oy ja tilaaja Tampereen kaupunki.

Vihiojanpuiston siltatyöt ja reitit kartalla. Klikkaa kuva isommaksi.

rakennuttajainsinööri
Jukka Rantala