Koko perheen katutaidetapahtumat värittävät Tampereen asuinalueita

Julkaistu 12.6.2017 14.04

Tampereen kaupungin kulttuuripalvelut järjestävät neljä koko perheelle tarkoitettua katutaidetapahtumaa Tampereen asuinalueilla. Kiertue käynnistyy Peltolammin koululta keskivikkona 14.6. Muut tapahtumat järjestetään torstaina 15.6. Hervannan Keinupuistossa, sunnuntaina 18.6. Laikunlavalla sekä keskiviikkona 28.6. Iso-Vilusen skeittipuistossa Kaukajärvellä.

Tapahtumien tarkoitus on viedä lastenkulttuuria ja toimintaa asuinalueille perheiden iloksi. Toiminta tutustuttaa lapset ja perheet spraymaalaamiseen, skeittaukseen sekä katutanssiin. Paikalta saattaa bongata myös hulvattoman PellePändin ja muita hauskoja ohjaajia! Hervannassa pääsee ihmettelemään puugraffiteja sekä katuvirkkausta. Värikkään ja iloisen puuhan lisäksi ideana on kertoa perheille Tampereella sijaitsevista luvallisista spraymaalauspaikoista sekä perehdyttää lapset katutaiteen maailmaan ja vastuulliseen maalaamiseen. Käytössä on lapsillekin soveltuvat spraymaalit.

Kiertue järjestetään yhteistyössä SirkusRakkausPumPum ry:n, Pirkanmaan Kaarikoirien sekä Tampereen konservatorion kanssa. Tapahtumiin on vapaa ja esteetön pääsy.

Kiertueaikataulu:
Ke 14.6. klo 16–18 Peltolammin koulun kenttä, Säästäjänkatu 16
To 15.6. klo 15–19 Keinupuiston lähitori, Orivedenkatu 28 (osana isompaa PopUp Hervanta tapahtumaa)
Su 18.6. klo 14–16 Laikunlava, Puutarhakatu 1
Ke 28.6. klo 16–18 Iso-Vilusen skeittipuisto, Vilusen puistokatu 19