Eroon paperilaskuista - voit hoitaa laskut sähköisesti

Tampereen kaupungin asiakkaat voivat vastaanottaa laskut sähköisesti joko e-laskuna tai digipostipalvelu Kivran kautta. Monipuolisilla sähköisillä laskujen toimitustavoilla kaupunki pyrkii vähentämään paperilaskutusta, josta aiheutuu turhia kustannuksia ja ympäristöä haittaavaa kuormitusta.

Jotta asiakas saa kaupungilta e-laskun, on hänen tehtävä laskutussopimus joko omassa verkkopankissaan tai käyttämänsä pankin toimipisteessä. Kaikki laskut saa joko suoramaksuina tai e-laskuina, kun tekee laskutussopimuksen tunnuksella Tampereen kaupunki/laskut. E-laskuvaltuutuksessa asiakasnumeron ja henkilötunnuksen on kuuluttava samalle henkilölle.

Digipostipalvelu Kivrassa asiakas voi hoitaa maksut ja lisäksi koota yhteen arjen tärkeät dokumentit, kuten kaupungin laskut tai tapahtumaliput, useammalta eri lähettäjältä. Palvelun voi ottaa käyttöön ilmaiseksi joko lataamalla sovelluksen puhelimen sovelluskaupasta tai tietokoneella osoitteesta kivra.fi.

Tampereen kaupungilta lähtee noin 250 000 laskua vuodessa, ja niistä vain noin kolmasosa operoidaan e-laskuna sähköisesti. Sähköisen laskutuksen osuutta pyritään kasvattamaan, sillä esimerkiksi e-laskun lähettäminen asiakkaalle on 25 prosenttia edullisempaa kuin paperilaskun.

Monetra Pirkanmaa Oy vastaa Tampereen kaupungin laskutuksen käytännön toteutuksesta. Pääasiassa talous- ja henkilöstöhallinnon palveluja tuottava Monetra-konserni on voittoa tavoittelematon in-house-yhtiö, jonka omistajia ovat muun muassa Tampereen, Oulun, Kuopion ja Jyväskylän kaupungit. 

Lisätietoja

Niina Leino
Controller
Puhelin:
040 489 1042
Teksti: Raija Lindell
Jaa sosiaalisessa mediassa