TeMoDi työllistyi palveluneuvojaksi

Vuoden alussa työllisyyden kuntakokeilun asiakkaaksi ohjautunut jutussa nimimerkillä esiintyvä TeMoDi pääsi henkilökohtaisen OMA-valmentajan kautta yrityskoordinaattorin juttusille. Tapaamiset Tampereen kaupungin työllisyys- ja kasvupalvelujen yrityskoordinaattorin kanssa johtivat lopulta työllistymiseen Pirkanmaan sairaanhoitopiirin asiakkuuskeskukseen.

TeMoDi ja yrityskoordinaattori tapasivat muutaman kerran. Tapaamisissa käytiin läpi TeMoDin osaamista, aikaisempaa työkokemusta sekä työnhaun tavoitteita. TeMoDilta löytyy paperit kolmesta eri ammatista. Hän on valmistunut pintakäsittelijäksi, uimavalvojaksi sekä media-assistentiksi. TeMoDi on toiminut myös 3D-mallintamisen perusteiden opettajana ja tehnyt monipuolisesti asiakaspalvelutyötä.

Alkukartoituksen jälkeen yrityskoordinaattori esitteli TeMoDille avoinna ollutta puolen vuoden mittaista palveluneuvojan sijaisuutta Pirkanmaan sairaanhoitopiirin asiakaspalvelukeskuksessa. TeMoDi kiinnostui paikasta ja työhaastattelulle sovittiin aika. Haastatteluun alettiin valmistautua yhdessä.

- Olen kokenut työhaastattelutilanteet itselleni haastaviksi. Yrityskoordinaattorin kanssa sain harjoitella työhaastattelutilanteita etukäteen. Pohdimme yhdessä esimerkiksi sitä, miten haastatteluvastauksiani voitaisiin parantaa. Harjoittelun avulla sain kerättyä itsevarmuutta.

Haastattelu sujui hyvin. TeMoDi sai palveluneuvojan paikan ja kertoo viihtyneensä uudessa työssään varsin hyvin. Hän kehuu mukavaa työyhteisöä sekä kertoo pitävänsä työtehtävistään.

- Opastan asiakkaita liikkumaan Tampereen yliopistollisen sairaalan tiloissa ja tarvittaessa saatan heitä perille. Tehtäviini kuuluu myös sisäisen postin hoitaminen. Toisinaan myös tilaan asiakkaille takseja. Työ itsessään on varsin leppoista, mutta välillä ehtii kiirekin tulla, jos tulee suurempia asiakasryntäyksiä kysymään neuvoja tai pyytämään taksitilauksia, kertoo TeMoDi.

Tulevaisuudensuunnitelmissa TeMoDilla on hakeutua ihmisläheisen tantrisen ohjaajan koulutukseen. Nykyisessä työssä hankittu asiakaspalvelukokemus tukee hyvin myös haaveammatin osaamisvaatimuksia, eikä työstä kertyvä palkkakaan haittaa maksullisen koulutuksen rahoittamisessa.

Teksti: Hanna Kirmanen
Kuvat: Hanna Kirmanen
Jaa sosiaalisessa mediassa