Hae
Valikko
a a

Metson pääkerros avataan maanantaina 10.7.

Julkaistu 7.7.2017 8.05

Pääkirjasto Metson pääkerros avataan asiakkaille maanantaina 10. heinäkuuta. Kirjasali on ollut suljettuna vapusta saakka remontin vuoksi. Pääkerroksen avaamisen jälkeen pääkirjaston palvelut ovat jälleen asiakkaiden käytössä, mutta remontin viimeistelytyöt jatkuvat vielä syksyyn.

metson pääkerroksen kirjahyllyjä

Pääkirjasto Metson mittavan perusparannuksen valmistuminen lähenee. Vapusta saakka remontissa olleet pääkerros ja pääsisäänkäynti avataan asiakkaille maanantaina 10. heinäkuuta. Pääkerroksessa on tehty kevään ja kesän aikana muun muassa ilmastointi- ja sähkötöitä. Myös kirjallisuuden hyllypaikkoja on muutettu ja opasteet on uusittu. Asiakkaiden käyttöön on lisäksi tehty uusi hiljainen tila pääkerrokseen Puutarhakadun puolelle.

Pääkirjaston loppuvuodesta 2015 alkaneen remontin isot työvaiheet ovat nyt takana.

– Loppukesän ja syksyn aikana tehdään vielä viimeistelytöitä ja laiteasennuksia, mutta lähes kaikki tilat ovat jo pääkerroksen avaamiseen jälkeen asiakkaiden käytössä, kokoelmapäällikkö Maarit Helén sanoo.

Avajaisia juhlitaan marraskuussa

Metson remontissa on käyty läpi kaikki kolmen kerroksen tilat, katto, johdotukset ja ilmastointi. Luentosalit ovat muuttaneet parvikerroksesta pohjakerrokseen entisiin Muumilaakson ja Kivimuseon tiloihin, ja lehtisali on siirtynyt koskenrannasta Metson parvelle. Pääkirjaston tiloja on avarrettu, ja asiakkaille on tehty runsaasti uutta luku- ja työskentelytilaa.

Pääkirjasto Metson uusia avajaisia juhlitaan marraskuussa 2017. Tällöin on luvassa paljon ohjelmaa koko perheelle sekä opastettuja kierroksia uudistetussa pääkirjastossa.

Metson remontti (lomalla 11.7. alkaen)
Kokoelmapäällikkö
Maarit Helen