Hae
Valikko
a a

Liikunta- ja nuorisoyksikkö tarjoaa monipuolisesti kesäliikuntaa koko kesän ajan

Julkaistu 19.5.2017 14.58

Kesä on täällä, samoin perinteiset liikunta- ja nuorisoyksikön järjestämät kesäjumpat ja uimakoulut. Maksuttomia, seniori- ja työikäisille suunnattuja kesäjumppia järjestetään eri puolilla kaupunkia ja ryhmiin voi tulla mukaan milloin vain. Uimakouluja järjestetään maksuttomasti rannoilla ja maksullisia uimakouluja on tarjolla uimahalleissa koko kesän ajan.

Kuva: Rantauimakoulussa

Rantauimakoulut

Rantauimakouluihin ilmoittaudutaan paikan päällä uimarannalla uimakoulujakson ensimmäisenä päivänä klo 10.00, jolloin varsinaiset ryhmät muodostetaan. Yhden uimakouluryhmän opetuskerta kestää puoli tuntia ja ryhmä kokoontuu 9 kertaa arkipäivisin.

Rantauimakoulujaksot
10. - 21.7. klo 10.00 - 16.00
Tohloppi, uusi ranta
Kaukajärvi, Riihiniemen ranta

24.7. - 4.8. klo 10.00 - 16.00
Pyynikin uimaranta
Suomensaaren uimaranta

Halliuimakoulujen ensimmäinen hakupäivä on 22.5. klo 9.00

Halliuimakouluihin ilmoittaudutaan sähköisesti HelleWi-ilmoittautumisjärjestelmässä alla mainittuina aikoina:
1. jakson uimakoulujen haku maanantaina 22.5. klo 9.00
2. jakson uimakoulujen haku maanantaina 12.6. klo 9.00
3. jakson uimakoulujen haku maanantaina 3.7. klo 9.00

Tampereen uintikeskus
1. uimakoulujakso 5.6. - 16.6.

Pyynikin uimahalli
1. uimakoulujakso 29.5. - 9.6.
2. uimakoulujakso 3.7. - 14.7.
3. uimakoulujakso 17.7. - 28.7.

Tesoman uimahalli
1. uimakoulujakso 5.6. - 16.6.

Hervannan uimahallissa ei uimakouluja kesän aikana.
Uimakoulut

Ohjattua liikuntaa 5.6 - 28.7.

Liikuntaa on tarjolla arkipäivisin eri puolilla kaupunkia. Pirteät liikunnanohjaajat vetävät kesäjumpparyhmiä ja tarjolla on mm. kävelylenkkejä, jumppaa, venyttelyä, vesijumppaa, kuntonyrkkeilyä ja tuolivoimistelua.

Maananantai

• Kävelylenkki ja jumppaa Ahvenisjärvi klo 9.00–10.15, kokoontuminen Ahvenisjärven tekonurmikentällä (os. Kemianraitti)
  • Kävelylenkki ja jumppaa Sorsapuisto klo 11.15–12.15, kokoontuminen lintuhäkkien luona
  • Venyttely, Nääshalli, budosali 4 (os. Näsijärvenkatu 8) klo 13.00–13.45

Tiistai

• Venyttely, Hervannan vapaa-aikakeskus, palloilusali (Lindforsinkatu 5) klo 9.00–9.45, oma alusta mukaan
  • Kävelylenkki ja jumppaa Suomensaari, Lentävänniemi, klo 9.30–10.45
  • Vesijumppa ajalla 6.6.–4.7. Tampereen uintikeskus (Joukahaisenkatu 7) klo 13.00–13.30, hinta: 4€/kerta + hallin sisäänpääsymaksu.
  • Vesijumppa ajalla 6.6.–4.7. Tampereen uintikeskus (Joukahaisenkatu 7) klo 13.45–14.15, hinta: 4€/kerta + hallin sisäänpääsymaksu.
  • Syvän veden jumppa ajalla 11.7.–25.7. Pyynikin uimahalli (Kortelahdenkatu 26) klo 13.00–13.30, hinta: 4€/kerta + uimahallin sisäänpääsymaksu.
  • Syvän veden jumppa ajalla 11.7.–25.7. Pyynikin uimahalli (Kortelahdenkatu 26) klo 13.45–14.15, hinta: 4€/kerta + uimahallin sisäänpääsymaksu.
  • Kahvakuula ajalla 16.5.–4.7. Tampereen uintikeskus (Joukahaisenkatu 7) klo 19.30–20.15, kokoontuminen aulassa, hinta: 4€/kerta.

Keskiviikko

• Tuolivoimistelu ajalla 7.6.–5.7. Tampereen uintikeskus kerhohuone 53, (Joukahaisenkatu 7) klo 9.30–10.00.
  • Voimaa ja tasapainoa kuntopiiri ajalla 7.6.–5.7. Tampereen uintikeskus, kerhohuone 53 (Joukahaisenkatu 7) klo 10.15–11-15.
  • Voimaa ja tasapainoa kuntopiiri ajalla 12.7–26.7. Nääshalli, liikuntasali (Näsijärvenkatu 8) klo 10.15–11-15.
  • Kahvakuula, Hervannan vapaa-aikakeskus, sali 108, klo 10.00–10.45 kolmen kerran kurssi 7.6., 14.6. ja 21.6. Ryhmään mahtuu 20 osallistujaa.
  • Kävelylenkki ja jumppaa Tesomajärvi klo 12.00–13.15, kokoontuminen uimahallin edessä (Tuomarinkatu 7)

Torstai

• Puistojumppa, Suomensaari, Lentävänniemi, klo 9.00–9.45, oma alusta mukaan.
  • Kuntojumppa, Nääshalli, liikuntasali (Näsijärvenkatu 8) klo 10.30–11.15
  • Kuntosaliopastus, Kaukajärven vapaa-aikatalon kuntosali klo 12.00–13.00, hinta: 2€ bussikortilla, 4€ käteisellä
  • Kävelylenkki ja jumppaa Arboretum klo 12.15–13.30, kokoontuminen Hatanpään soutukeskus (Hatanpäänkatu 6)

Perjantai

• Kävelylenkki ja jumppaa Pyynikin harju klo 9.00–10.15, kokoontuminen Marianpuistossa Atlas-tyttöpatsaan luona (Mariankatu)
  • Venyttely, Ikurin liikuntahalli (Tesomankatu 33) klo 12.00–12.45. Oma alusta mukaan!

Ohjattua ulkokuntosalitoimintaa 5.6. - 25.8.

Toiminnassa mukana liikuntaluotsit, liikuntapalvelujen liikunnanohjaajat sekä Nääsville ry:n fysioterapeutit. Ryhmät ovat maksuttomia ja niihin ei tarvitse ilmoittautua.

• Ikurin Virelä, maanantai klo 10.00–11.00
  • Ratinan sillan alla maanantai klo 14.00–15.00
  • Jurvalan puisto, Rahola, tiistai klo 10.00–11.00
  • Kaukajärven vapaa-aikatalo tiistai klo 10.00–11.00
  • Koulukadun kenttä keskiviikko klo 10.00–11.00
  • Peltolammin uimarannan vieressä, torstai klo 10.00–11.00
  • Ahvenisjärven kenttä, Hervanta perjantai klo 10.00–11.00

Tarkemmat ulkokuntosalien sijainnit voit tarkistaa verkkosivuiltamme: www.tampere.fi/ulkokuntosalivinkit

Kesä-Vapaalla kokoaa kesän toiminnan yhteen liitteeseen

Kulttuuri- ja vapaa-aikapalvelujen yhteinen julkaisu Kesä-Vapaalla listaa kaikki kesän aikana tapahtuvat kesäkonsertit, kesäjumpat ja uimakoulut. Liite on jaettu kotitalouksiin Aamulehden liitteenä, mutta sen voi lukea myös sähköisesti tai sen voi napata mukaansa kaupungin liikuntapaikoista, kirjastoista, museoista ja muista kulttuuri- ja vapaa-aikapalvelujen toimipisteistä.

Kesä-Vapaalla, kulttuuri- ja vapaa-aikapalvelujen yhteinen kesäjulkaisu.

Johtava liikunnanohjaaja
Anne Lahtinen