Page 61 - PiKe kirja
P. 61

 Viestintä- koulutus
Osaamisen syventäminen: koulutukset, keskustelu- tilaisuudet
Pikin käyttö yhdessä asiakkaan kanssa
MITÄ AJATUKSIA HERÄSI?
“Koulutus piti sisällään paljon pien- ryhmäkeskustelua, joka olikin jälleen koulutuksen parasta antia.”
Joni Alava, Tampere
“Hyvää keskustelua, jota olisi mielellään jatkanut aina pidempäänkin.”
Laura From, Pirkkala
“Valmennuspäivänä keskustelu kävi vilk- kaana ja aktiivisena alusta lähtien; mitä ilmeisimmin PiKe-alueella on paljon kehittämiseen sitoutunutta porukkaa. Tästä kelpaa jatkaa.”
Elina Pimiä, Ikaalinen
“Porukan joukossa oli hyvä tsemppi- ja kehittämishenki, erityisesti digitaaliseen asiakaspalveluun panostamisen tarpeesta tuntui vallitsevan suuri yksimielisyys.”
MITÄ VIETTE OMAAN YKSIKKÖÖN?
“Konkreettisena tavoitteena jäi käteen Keskin chat – yhteinen toive oli, että sitä lähdetään viemään eteenpäin, ja uskon että myös moni työntekijä innos- tuisi siinä päivystämisestä.
Omaan työpaikkaan vien ajatusta asi- akkaiden henkilökohtaisesta kohtaami- sesta ja kuuntelusta.”
Johanna Hämäläinen, Keuruu
“Oli hyödyllistä kuulla, millaisia asioita kannattaisi nuorten asiakkaiden kohdalla ottaa huomioon, esimer-
kiksi mennä vaikka yhdessä koneelle etsimään mieluummin kuin etsiä kaikki valmiiksi... Ajatusta voin viedä myös omaan työyhteisööni. Ajattelin ehdottaa myös, että voisimme kerätä osastol- lamme suullisia palautteita ja käsitellä niitä yhdessä.”
“Itselleni päivän pääanniksi muodostui kirjastopedago- gi-ajatus. Meistä jokainen on kirjastopedagogi!”
Elina Pimiä, Ikaalinen
”Asiakasnäkökulman avarta- minen on tarpeen, jotta muistai- simme että kirjastoilla on suuri hiljainen käyttäjäkunta, joiden ääni ei kuulu asiakaspalautteissa tai asiakaskyselyissä, ja joita emme kohtaa kasvokkain asia- kaspalvelussa. Näihin omatoimi- siin käyttäjiin kuuluu esimerkiksi verkkokirjaston chatin kautta meihin yhteyttä ottavat ihmiset, joita pystymme nyt chatin avulla palvelemaan paremmin.”
Niina Salmenkangas, Tampere
Padit asiakas- käyttöön
Turhista töistä luopuminen
Päivittyvät digitaaliset hyllykartat asiakkaille
Johanna Hämäläinen, Keuruu
59 Paula Rönni, Tampere
Hyvien esimerkkien varastaminen muualta
Viestinnän työkalut (kaikissa kanavissa)
TAVOITETILA: Kaikissa kanavissa läsnäoleva, syventyvä ja pedagogisesti toimiva asiakaspalvelu






































































   59   60   61   62   63