Tampereen kaupunki - www.tampere.fi

Isokuusen päiväkoti ja koulu avasi ovensa Vuoreksessa

Julkaistu 11.1.2022 9.00

Uusi Isokuusen päiväkoti ja koulu on otettu käyttöön Vuoreksessa. Uuteen yksikköön on rakennettu tilat yhteensä noin 300 lapselle. Myös Multisiltaan on valmistunut uusi päiväkoti, joka avaa ovensa tammikuun lopulla.

Uusi Isokuusen päiväkoti ja koulu -rakennus.
Uusi Isokuusen päiväkoti ja koulu.

Isokuusen päiväkoti, esiopetus ja perusopetuksen luokat 1-2 ovat kaikki samassa rakennuksessa, joka sijaitsee Sydänpuunkadulla (Sydänpuunkatu 9).

Isokuusen koulussa toimii kevätlukukaudella 2022 kaksi esiopetusryhmää ja kaksi ensimmäistä luokkaa. Jatkossa koulussa järjestetään esiopetusta ja perusopetusta luokilla 1–2.

Isokuusen koulu on hallinnollisesti osa Vuoreksen koulua, ja sen rehtorina toimii Leena Kostiainen. Isokuusen päiväkoti ja esiopetus ovat hallinnollisesti osa Vuoreksen varhaiskasvatusyksikköä, ja sen johtajana on Saara Jyrkkä.

Lapset siirtyivät Isokuusen päiväkotiin Vuoreksen puistokadulla toimineen Klaavan päiväkodista, joka lopetti toimintansa vuodenvaihteessa. Osa Klaavan päiväkodin lapsista siirtyi Vuoreksen päiväkotiin.

Isokuusen päiväkodin tilat on mitoitettu kaikkiaan noin 160 lapselle. Koulussa on esi- ja alkuopetuksen tilat noin 150 lapselle.

Lastenhoitaja tekee työtä Isokuusen päiväkodissa.
Varhaiskasvatuksen lastenhoitaja Miia Nokelainen järjesteli uuden Isokuusen päiväkodin tarvikkeita paikoilleen pari päivää ennen päiväkodin käyttöönottoa.

Multisillan uusi päiväkoti otetaan käyttöön tammikuun lopulla

Multisillan uusi päiväkoti on valmistunut Terävänkadulle (Terävänkatu 2). Päiväkoti otetaan käyttöön 24.1.2022.

Uusi, kaksikerroksinen päiväkotirakennus sijaitsee tontin pohjoispäässä. Tontti rajautuu Akselinkujaan, Terävänkatuun ja Lempääläntiehen. Päiväkoti on mitoitettu kaikkiaan 140 lapselle.

Päiväkodin liikuntasali, ruokasali ja pienkeittiötila voidaan rajata muista tiloista iltakäyttöä varten. Rakennuksessa on hissi ja kaikkiin tiloihin esteetön pääsy. Myös piha on suunniteltu esteettömäksi. Iltakäytön sisäänkäynti on sijoitettu pysäköintialueen puolelle. Päiväkodin lapsiryhmien sisäänkäynnit ovat pihan puolella.

Lapset siirtyvät uuteen päiväkotiin väliaikaisissa tiloissa toimineesta Multisillan päiväkodista.

Isokuusen päiväkoti- ja koulurakennus ulkoa.
Multisillan uusi päiväkoti ja päiväkodin johtaja Saija Orenius ovat pian valmiita ottamaan vastaan pienet asiakkaat uusiin tiloihin.

Isokuusen päiväkoti
Päiväkodin johtaja