Tampereen kaupunki - www.tampere.fi

Tampere Filharmonia kiertää taas Pirkanmaata elokuussa

Julkaistu 7.6.2021 9.35

Tampere Filharmonian yhtyeet esiintyvät eri puolilla Pirkanmaata 19.–27. elokuuta 2021.

Trumpetisti esiintyy kesäisessä miljöössä.

Kesällä 2020 ensimmäisen kerran järjestetty Tampere Filharmonia liikkeellä -kiertue saa jatkoa elokuussa 2021. Huikean suosittu ilmaiskonserttien sarja keräsi viime kesänä tuhatmäärin yleisöä kirkkoihin, museoihin, seurantaloihin ja puistoihin orkesterin kotimaakunnassa.

Yhteensä 10 konsertin mittainen kiertue suuntaa tänä vuonna Tampereen lisäksi Kangasalle, Orivedelle, Ikaalisiin, Nokialle, Hämeenkyröön, Virroille, Juupajoelle ja Parkanoon. Esiintymispaikkoja on valittu yleisön esittämien toiveiden ja vinkkien perusteella. Kiertueelle valituista kunnista suurin osa on sellaisia, joihin orkesteri ei kesällä 2020 ennättänyt.

Kiertueella esiintyy eri kokoisia Tampere Filharmonian jousi- ja puhallinkokoonpanoja. Konserttien ohjelmistossa on niin klassisen musiikin helmiä kuin kevyempääkin musiikkia. Kiertueen lähtölaukauksena toimii 7.8. Tampereen Sorsapuistossa järjestettävä Tampere Filharmonian perinteinen ilmainen Puistokonsertti. Kiertueella juhlistetaan orkesterin tänä vuonna 25 vuotta täyttävää Faunien iltapäivä -kamarimusiikkisarjaa.

Kaikkiin kiertueen konsertteihin on vapaa pääsy. Konsertit toteutetaan yhteistyössä pirkanmaalaisten kuntien, seurakuntien ja yhdistysten kanssa. Tampere Filharmonia liikkeellä -kiertueen yhteistyökumppani on Pirkanmaan Jätehuolto Oy.

Ulkoinen linkkiLiikkeellä-kiertueen ohjelma Tampere Filharmonian verkkosivuilla

Viestintäsuunnittelija