Tampereen kaupunki - www.tampere.fi

International House Tampere avaa ovensa alkuvuodesta 2021

Julkaistu 22.12.2020 9.27

International House Tampere kokoaa yhteen Tampereen koulutus- ja työperäisen maahanmuuton, monikielisen neuvonnan sekä osaamisen kehittämisen ja rekrytoinnin kansainväliset palvelut. International House Tampereen toimijat ovat Tampereen kaupungin Työllisyys- ja kasvupalveluiden Monikielinen neuvonta Mainio ja International HUB Tampere, Tampereen seudun ammattiopisto Tredu, Tampereen korkeakouluyhteisö ja Pirkanmaan TE-palvelut.

International House Tampere avaa ovensa vuoden 2021 alkupuolella Tampereen ydinkeskustaan, osoitteeseen Rautatienkatu 10, 1. krs. Asiakkaita palvellaan monipalvelumallilla (hybridi), jolloin palvelua on saatavilla sekä etänä, puhelimitse ja sähköpostilla, että ajanvarauksella Housen tiloissa pandemiatilanteen salliessa.

Kokonaisvaltaista palvelua kansainvälisille asiakkaille Tampereen seudulla

House tulee toimimaan yhden luukun periaatteella, jonka kautta palveluja saavat sekä maahan muuttaneet tai muuttavat henkilöasiakkaat että kansainvälisistä rekrytoinneista kiinnostuneet yritykset.

Ensimmäisessä vaiheessa Houseen keskitettävät palvelut ovat Mainion monikielinen neuvonta ja alkuhaastattelut sekä Tredun ammatilliset uraohjaus- ja koulutuspolkupalvelut. Korkeakouluyhteisö tarjoaa ohjausta ja neuvontaa kohti korkeakouluopintoja ja Study & Stay -palvelumallin. Yhteistyötä tehdään myös Hidden Gems -puolisopalveluissa. Housen yhteisen kumppanuusmallin palvelut tukevat Tampereelle muuttavia kansainvälisiä asiakkaita asettautumisessa, työnhaussa, kouluttautumisessa ja kotoutumisessa.

Yrityksille House tarjoaa kansainvälisen osaamisen ja rekrytoinnin neuvontapalvelua. Käytettävissä ovat myös TE-toimiston kansainvälisen rekrytoinnin palvelut Suomesta ja ulkomailta sekä mahdollisuus hyödyntää muun muassa rekry- ja työvoimakoulutuksia rekrytoinnin tukena. International House Tampereen avaaminen edistää Tampereen vetovoimaisuutta kansainvälisenä opiskelu-, työskentely- ja investointikohteena.

Uudenlaisen kumppanuusmallin toimintaa ja palveluita suunnitellaan ja kehitetään asiakkaiden tarpeiden mukaisesti. Voit seurata Housen toiminnan käynnistymistä International Tampere some-kanavissa.

International House Tampere
www.internationaltampere.fi
sähköposti: [email protected]
Palveluneuvonta: ma-pe klo 9.00 – 15.45.
Rautatienkatu 10

Kansainvälisen osaamisen palveluiden johtaja