Tampereen kaupunki - www.tampere.fi

Härmälän kirjasto avataan 11. maaliskuuta

Julkaistu 4.3.2020 13.42

Uudistettu Härmälän kirjasto avataan keskiviikkona 11. maaliskuuta. Peruskorjatun kirjaston tilat ovat esteettömät sekä aiempaa muunneltavammat. Kevään aikana kirjastossa otetaan käyttöön myös omatoimiaukioloajat.

Elokuusta alkaen remontissa ollut Härmälän kirjasto avataan keskiviikkona 11. maaliskuuta. Peruskorjauksessa kirjasto uudistettiin talotekniikkaa myöten. Kirjasto sai myös uuden lehtisalin, lastenosaston ja kalustuksen. Hankkeen rakennuttajana oli Tampereen Tilapalvelut ja kokonaisurakoitsijana Karhen Rakennus Oy. Rakennusarkkitehtina toimi Kari Salonen.

Härmälän kirjastonjohtaja Ritva Kauppinen on tyytyväinen kauniiseen ja valoisaan lopputulokseen.

- Asiakkaille on mukavia lehdenlukupaikkoja ja sisustuksessa on viitteitä Härmälän kaupunginosan historiaan. Isona parannuksena on myös esteettömyyden toteutuminen. Asiakkaille on muun muassa tilava wc, jota myös pyörätuolilla kulkeva voi käyttää. Kirjaston portaikkoon tullaan asentamaan lavahissi ja toiseen luiska. Sisääntulon edustalla tehdään vielä kevään aikana esteettömyyteen liittyviä katutöitä. Avajaiskahveja nautitaan myöhemmin keväällä, Kauppinen lupaa.

PIKI-verkkokirjastossa Härmälän kirjaston kokoelma näkyy avauspäivästä 11.3. alkaen. Kirjastoauto käy viimeisen kerran Härmälän aamu- ja iltapysäkeillä maanantaina 9.3.

Omatoimiaukioloajat tulossa

Härmälän kirjastossa otetaan kevään aikana käyttöön myös laajat omatoimiaukioloajat. Omatoimiaukiolojen käyttöönotosta tiedotetaan tarkemmin, kun muutokseen vaadittava tekniikka on saatu asennettua.

Omatoimiaikoina kirjastoon kuljetaan sisään kirjastokortilla ja sen nelinumeroisella tunnusluvulla. Kirjastossa ei ole omatoimiaukioloaikoina henkilökuntaa, mutta asiakkaat voivat lainata ja palauttaa automaateilla, lukea lehtiä, työskennellä ja käyttää langatonta verkkoa. Omatoimiaukioloajat ovat käytössä myös Koivistonkylän, Messukylän, Terälahden, Kämmenniemen ja Peltolammin kirjastoissa.

Härmälän kirjaston aukioloajat 11.3. alkaen:

ma, ti, to 13–19
ke 9–15
pe 11–15

Omatoimikäyttö (tulossa kevään kuluessa)

su–to 7–21
pe–la 7–18