Tampereen kaupunki - www.tampere.fi

Pirkanmaan henkilökohtaisen avun yksikkö esittäytyy Metsossa 13.2.

Julkaistu 7.2.2020 10.07

Vuodenvaihteessa toimintansa aloittanut Pirkanmaan henkilökohtaisen avun yksikkö pitää 13.2.2020 infotilaisuuksia, joissa esitellään yksikön toimintaa. Tilaisuuksiin ovat tervetulleita kaikki asiasta kiinnostuneet.

Pirkanmaan henkilökohtaisen avun yksikön logo.

Infotilaisuudet pidetään Tampereen pääkirjasto Metson Lehmus -salissa (Pirkankatu 2, Tampere) torstaina 13.2.2020. Tilaisuuksia on kaksi: ensimmäinen on klo 15 ja toinen klo 16. Molemmissa on tarjolla saman sisältöinen tietopaketti sekä aikaa kysymyksille.

Tervetuloa tutustumaan henkilökohtaisen avun yksikön toimintaan ja henkilöstöön sekä juomaan yhdessä pullakahvit!

Osa Pirkanmaan kunnista järjestää oman kuntansa tiloissa etäpisteen, josta voi seurata tilaisuutta. Jos et pääse paikan päälle Metsoon, kysy etäosallistumismahdollisuutta oman kuntasi vammaispalvelutoimistosta.

Henkilökohtaisen avun yksikkö palvelee asiakkaita, kuntien työntekijöitä ja avustajia henkilökohtaisen avustajan työnantajamallilla palkkaamiseen liittyvissä asioissa sekä kotona asumista tukevissa palveluissa. Yksikkö hoitaa henkilökohtaisen avustajan työnantajamallilla palkkaavan asiakkaan puolesta avustajan palkanmaksun sekä muut työnantajalle kuuluvat lakisääteiset velvoitteet. Yksikön toiminta laajenee vaiheittain: Ensi vuoden alusta lähtien sieltä saa neuvoja myös henkilökohtaisen avun hankkimiseen ostopalveluna tai palvelusetelillä.

Yksikön toimialueeseen kuuluvat kaikki Pirkanmaan kunnat (Akaa, Hämeenkyrö, Ikaalinen, Juupajoki, Kangasala, Kihniö, Lempäälä, Mänttä-Vilppula, Nokia, Orivesi, Parkano, Pirkkala, Punkalaidun, Pälkäne, Ruovesi, Sastamala, Tampere, Urjala, Valkeakoski, Vesilahti, Virrat ja Ylöjärvi).

Projektipäällikkö
Milja Koljonen