Tampereen kaupunki - www.tampere.fi

Tukea opiskelijoiden startup-kulttuurin edistämiseen

Julkaistu 12.6.2019 18.32

Tampereen kaupunki tukee Tampere Entrepreneurship Society ry:n toimintaa 5000 eurolla. Elinvoima- ja osaamislautakunta päätti asiasta 12.6.2019.

Tampere Entrepreneurship Society ry (Tampere ES) on opiskelijoiden perustama yhdistys, jonka tavoitteena on vahvistaa nuorten ja opiskelijoiden startup-kulttuuria. Sen toiminta keskittyy pääsääntöisesti erilaisten startup-tapahtumien ympärille, mutta yhdistyksellä on myös muun muassa neuvontaan, markkinointiin ja verkostoitumiseen liittyvää toimintaa. Yhdistyksen toiminta on suunnattu kaikille Tampereen korkeakouluopiskelijoille.

Tampere ES:n oma tapahtumatoiminta keskittyy matalan kynnyksen tapahtumiin, joissa opiskelija voi helposti vahvistaa omia yrittäjävalmiuksiaan ja yhteistyöverkostojaan. Yhdistys koordinoi osaltaan myös suurempia startup-tapahtumia ja niihin osallistumista.

Tavoitteena on vahvistaa startup-kulttuuria prosessin alkuvaiheessa, jolloin yritystä ei välttämättä vielä ole olemassa ja nuori kaipaa ulkopuolista impulssia ja tukea, jotta päätös yrittäjän uralle lähtemisestä syntyisi ja kehittyisi suotuisassa toimintaympäristössä.

Elinkeinojohtaja
Timo Antikainen