Tampereen kaupunki - www.tampere.fi

Suun terveydenhuollon valinnanvapauskokeilu päättyy Pirkanmaalla 15.9.

Julkaistu 3.6.2019 11.03

Suun terveydenhuollon valinnanvapauskokeilu päättyy Pirkanmaalla syyskuussa. Kokeilussa mukana olevat asiakkaat voivat käyttää valitsemansa palveluntuottajan palveluja, esimerkiksi käydä palveluntuottajalla hammastarkastuksessa 15.9.2019 saakka. Sen jälkeen he siirtyvät automaattisesti takaisin oman asuinkuntansa suun terveydenhuollon piiriin. Siirtyminen ei vaadi asiakkailta mitään toimenpiteitä.

Hammalääkärin työvälineitä.

Mikäli hoitoja jää kesken kokeilun päättyessä, ne voidaan tehdä valmiiksi palvelutuottajalla vuoden 2019 loppuun asti.

Kokeilussa on mukana yhteensä lähes 5 000 asukasta Nokialta, Orivedeltä, Pirkkalasta, Tampereelta, Valkeakoskelta ja Vesilahdelta. Heille lähetetään keskiviikkona 5. kesäkuuta tekstiviesti kokeilun päättymisestä. Ne asiakkaat, jotka eivät ole antaneet puhelinnumeroaan, saavat postitse kirjeen.

Kokeilu on osa sosiaali- ja terveysministeriön rahoittamaa palvelusetelikokeilua, jonka rahoitus päättyy syksyllä 2019. Kokeilu on antanut arvokasta tietoa, jota voidaan hyödyntää myös tulevaisuudessa sosiaali- ja terveyspalvelujen kehittämisessä.

Neuvonta:
puhelin 03 5657 0119 arkisin klo 12 - 15