Tampereen kaupunki - www.tampere.fi

Raitiotietyöt muuttavat jalankulkureittejä Hämeenkadun ja Rautatienkadun liittymässä

Julkaistu 2.5.2019 15.49

Raitiotien rakentamisessa aloitetaan uusia vaiheita Rautatienkadun ja Hämeenkadun liittymäalueella. Töiden vuoksi alueella tehdään liikennejärjestelyjä perjantaina 3.5. ja maanantaina 6.5.

Rakentamisen työalue muuttuu, ja töiden vuoksi jalankulkuun tulee muutoksia perjantaista 3.5. alkaen. Hämeenkadun itäpäähän avataan suojatie Hämeenkadun yli entiselle paikalleen. Talvella väliaikaisesti avattu Rautatienkadun suuntainen suojatie Itsenäisyydenkadun yli puolestaan suljetaan töiden ajaksi. Suojatiemuutokset toteutetaan perjantaina 3.5. aamupäivän aikana. Työalueen muutoksista tulee myös pieniä ajolinjojen muutoksia Rautatienkadun autoliikenteeseen. Ne tulevat voimaan maanantaina 6.5.

Työvaihe ja liikennejärjestelyt alueella kestävät noin kuusi viikkoa eli kesäkuun alkupuolelle.

Lisätietoja:
Aluevastaava Kari Kuuttila
Raitiotieallianssi

Raitiotien ajojohtimien asennustyöt jatkuvat Hervannassa

Raitiotieallianssi jatkaa viikosta 19 eli 6.5. alkaen Hervannassa ajojohtimien asennuksia Atomipolulla ja Hermiankadulla. Töitä tehdään viikon 22 loppuun eli 31.5. saakka pääosin arkisin. Osa töistä tehdään yöaikaan, arviolta viikoilla 20 ja 21, ja tällöin töitä tehdään myös sunnuntain ja maanantain välisinä öinä.

Ensin tehdään valmistelevia töitä ja sähköratapylväiden varusteluja. Töitä tehdään päiväaikaan ja ne vaikuttavat ajoittain alueen autoliikenteeseen. Töitä tehdään ajokaistalta, jolloin työkoneen perässä kulkeva liikennemerkkivaunu ohjaa liikennettä. Lisäksi alueelle laitetaan töiden ajaksi etuajo-oikeuksista muistuttavat liikennemerkit. Hervannan valtaväylän ja Hermiankadun liittymässä työskennellessä käytetään myös liikenteenohjaajia.

Myöhemmin tehdään ajojohtimien ripustusta sähköratapylväisiin. Työt tehdään yöaikaan maanantaista perjantaihin klo 22.00-7.00. Työt tehdään yöllä, jotta liikennettä häiritään mahdollisimman vähän.

Raitiotien ajojohtimien asennukset jatkuvat Hervannan jälkeen syksyllä, jolloin ajojohtimia asennetaan Kalevassa sekä keskusta-alueella.

Lisätietoja:
Työmaapäällikkö Ari Valaja
Raitiotieallianssi

Palautteet:
Palvelupiste Frenckell
avoinna ma–pe klo 9 - 16.

Teksti Marja Merta