Tampereen kaupunki - www.tampere.fi

Poliisi jatkaa seksuaalirikosten tutkintaa Tampereella

Julkaistu 4.4.2019 14.32

Sisä-Suomen poliisilta saadun tiedon mukaan poliisi jatkaa 2.4.2019 tapahtuneiden epäiltyjen seksuaalirikosten tutkintaa Tampereella. Rikosnimikkeinä on tällä hetkellä Kalkun epäillyssä rikoksessa raiskauksen yritys ja Tesoman epäillyssä rikoksessa raiskaus.

Poliisi on kuullut uhreja ja kuulemisia on tarkoitus jatkaa edelleen. Asioiden tutkinnan yhteydessä ei ole otettu ketään kiinni. Tähän mennessä ilmi tulleiden seikkojen perusteella poliisilla ei ole syytä epäillä, että tapahtumat liittyisivät toisiinsa tai että alueella liikkuvien lasten tai aikuisten olisi syytä ryhtyä erityisiin toimiin esimerkiksi lasten koulumatkojen järjestämisen osalta. Poliisi ei tiedota asiasta tutkinnan tässä vaiheessa enempää. Poliisi tiedottaa asiasta seuraavan kerran maanantaina 8.4. kello 10.

Vaikka rikosepäilyt ovat tapahtuneet Länsi-Tampereella, asiaan liittyvät Helmi-viestit välitetään kaikkien koulujen vanhemmille, koska lapset ja nuoret jakavat tietoa sosiaalisessa mediassa ja vakavasta asiasta on hyvä keskustella kotona.

Riskienhallinta-ja turvallisuuspäällikkö
Jouni Perttula