Tampereen kaupunki - www.tampere.fi

Kalevassa valmistellaan kesän raitiotietöitä liikennejärjestelyjen muutoksilla

Julkaistu 27.3.2019 11.34

Raitiotieallianssi valmistelee raitiotien päällysrakennetöiden eli kiskojen ja kiintoraidelaatan rakentamista Kalevassa. Liikennejärjestelymuutokset aloitetaan jo tällä viikolla (25.3.2019 alkava viikko 13) Teiskontien ja Ilmarinkadun liitymässä. Muutostyöt aloitetaan ensi viikolla (1.4. 2019 alkava viikko 14) Rieväkadun ja Sarvijaakonkadun liittymissä.

Rieväkadulla valmistaudutaan raitiotien päällysrakennetöihin

Kalevassa Rieväkadun ja Sarvijaakonkadun liittymäalueelle rakennetaan tänä vuonna raitiotien päällysrakennetta eli kiintoraidelaattaa ja kiskoja. Liittymäalueen liikennejärjestelyjä ryhdytään valmistelemaan viikolla 13. Tulevaa työaluetta aidataan ja lisäksi ryhdytään valmistelemaan tulevan kiertotien rakentamista. Liikennejärjestelyjen muutostyöt voivat ajoittain vaikuttaa liittymän liikenteeseen.

Myöhemmin keväällä Rieväkadun ja Sarvijaakonkadun liittymään rakennetaan autoliikenteelle kiertotie töiden ajaksi. Sen käyttöönotosta tiedotetaan erikseen.

Teiskontiellä liikennejärjestelyjä Ilmarinkadun liittymäalueella

Teiskontien ja Ilmarinkadun liittymässä aloitetaan liikennejärjestelyjen muutokset viikolla 14.

Raitiotien työmaa-alue tulee sijaitsemaan liittymäalueen keskellä. Tämän vuoksi liittymässä tulee kaistojen kavennuksia ja osa ajoradoista muuttuu liittymän kohdalla yksikaistaiseksi, mikä vaikuttaa autoliikenteen ajolinjoihin. Ilmarinkadulta ei töiden aikana pääse ajamaan Uimalankadulle. Teiskontien ja Ilmarinkadun liittymässä sijaitseva suojatie siirtyy noin 100 metriä lännen suuntaan.

Teiskontie muuttuu eteläpuolelta yksikaistaiseksi, kun keskellä katua tehdään päällysrakennetöitä. Bussipysäkit pysyvät nykyisillä paikoillaan.

Nopeusrajoitus työmaan vaikutusalueella on 30 kilometriä tunnissa.

Raitotieallianssi
Kalevan alueen lohkopäällikkö