Tampereen kaupunki - www.tampere.fi

Santalahdessa raivataan Paasikiventien ja radan välistä aluetta

Julkaistu 28.1.2019 9.06

Lielahdessa ja Santalahdessa harvennetaan puustoa Paasikiventien reunalta Enqvistinkadun risteyksestä aina Santalahteen rantatielle asti. Töitä tehdään radan ja kevyen liikenteen väylän välisellä metsäkaistaleella. Metsähoitotyöt alkavat maanantaina 28.1.2019 ja kestävät noin kolme viikkoa.

Hoitotoimilla metsää vahvistetaan suojametsänä sekä kohennetaan Tampereen sisääntuloväylän maisemaa ja yleisilmettä. Lisäksi parannetaan kevyen liikenteen väylän ja junaradan turvallisuutta ja viihtyisyyttä. Hoitotyöt ovat enimmäkseen tiheän metsän harvennusta ja pienpuuston raivausta. Puuryhmiä ja isoja puita tuodaan paikoin esille raivauksin. Isojen puiden poistoille ei ole suurta tarvetta. Liikenteelle vaaralliset puut kaadetaan.

Viime keväänä tehtiin vastaava puuston harvennus Lielahdenkadun ja Enqvistinkadun välisellä osuudella.

Harvennukset tehdään puistometsäsuunnitelman mukaisesti. Puiden raivaustyö ei estä kevyen liikenteen väylän käyttöä. Risut, oksat ja rangat kuljetetaan pois hiljaisen liikenteen aikaan.

Suojametsiksi luokitellut metsäalueet sijaitsevat asutuksen sekä liikenneväylien ja teollisuuslaitosten välillä, ja ne antavat näkösuojaa ja suojaavat pienhiukkas-, pöly- ja meluhaitoilta. Suojametsien hoidon tavoitteena on puuston ja kasvillisuuden elinvoimaisuuden ja kerroksellisuuden säilyttäminen.

Urakoitsijana toimii Etelä-Pirkanmaan metsänhoito Oy.

Palautteet ja asiakaspalvelu
Palvelupiste Frenckell
avoinna ma–pe klo 9–16. Lisäksi Tampereen seudun joukkoliikenne avoinna ma ja ti klo 17 asti.

Rakennuttajahortonomi
Teemu Kylmäkoski