Tampereen kaupunki - www.tampere.fi

Ehdota vuoden 2018 kulttuuritekoa

Julkaistu 23.1.2019 11.57

Tampereen kaupunki myöntää vuosittain Vuoden kulttuuriteko -palkinnon. Palkinnon avulla halutaan kiittää tahoa, joka on rikastuttanut ja monipuolistanut tamperelaista kulttuurielämää olemassaolollaan tai toiminnallaan. Kuka tahansa voi ehdottaa mielestään palkitsemisen arvoista kulttuuritekoa.

Kulttuuriteko voi olla muun muassa tuote, palvelu, taideteos, tapahtuma, esitys, organisaatio, yhdistys tai henkilö. Kulttuuriteko voi olla myös jotain aivan muuta! Kulttuuriteon tunnusmerkki on, että se on olemassaolollaan tai toiminnallaan kehittänyt, rikastuttanut tai monipuolistanut Tampereen kulttuurielämää. Jokainen hyvin perusteltu ehdotus huomioidaan, mutta ehdotusten määrä ei ratkaise palkinnosta päätettäessä. Sivistys- ja kulttuurilautakunta tekee päätöksen vuoden 2018 kulttuuriteosta helmikuun kokouksessa.

Ehdotukset voi tehdä internetistä löytyvällä lomakkeella joko sähköisesti tai toimittamalla kirjallinen ehdotus Kulttuuritalo Laikun aulan asiakaspalvelupisteeseen osoitteeseen Keskustori 4. Lomakkeita löytyy lisäksi Laikun aulasta, joten oman ehdotuksensa vuoden kulttuuriteoksi voi jättää kirjallisena myös paikan päällä. Kulttuuritalo Laikku on avoinna ti - pe klo 9 -21 ja la - su klo 10 - 18. Sekä sähköiset että kirjalliset ehdotukset on tehtävä viimeistään 3.2.2019 mennessä.

Vuosina 2007–2017 palkintoja on myönnetty seuraaville: Tampere Chamber Music -festivaali, Päivä Tampereella 1918 -produktion työryhmä: Vihan päivät 1918 -draama, Tuliteatteri Flamma: Narrien uni -esitys, ohjaaja Marika Vapaavuori: Euroopan Nuorten Olympiafestivaalin avajais- ja päätösohjelma, Maailmantango-festivaali, Teatteri Siperia ja toimittaja Matti Wacklin, Kehitysvammaisteatteri La Strada, Hukkatila ry:n Kesäsiirtola -toiminta, Annikin runofestivaali, Maria Mattila ja Keltainen talo, SirkusRakkausPumPum ry sekä Pertti Ketonen ja Grafiikanpaja Himmelblau: Finlayson Art Area -kuvataidetapahtuma.

Kulttuuri- ja vapaa-aikajohtaja
Lauri Savisaari