Tampereen kaupunki - www.tampere.fi

Uusia suojateitä käyttöön Rautatienkadun ja Hämeenkadun liittymässä

Julkaistu 9.1.2019 15.03

Rautatienkadun, Hämeenkadun ja Itsenäisyydenkadun liittymässä otetaan käyttöön uusia suojateitä 14.1.2018 alkavan viikon (viikko 3) aikana. Muutos liittyy raitiotien rakentamiseen Itsenäisyydenkadulla.

Hämeenkadun pohjoispuolen jalkakäytävä jatkuu uutena suojatienä risteyksen yli rautatieaseman puolelle. Suojatie yhdistyy Itsenäisyydenkadun ylittävään uuteen suojatiehen joka vie Posteljooninpuistosta rautatieaseman edustalle. Näin Rautatienkadun, Itsenäisyydenkadun ja Hämeenkadun liittymään tulee uusi suojatiereitti, joka parantaa kulkuyhteyksiä Hämeenkadun itäpäässä ja rautatieaseman alueella. Suojatiet kulkevat aidatun työmaa-alueen ohi.

Suojatiet otetaan käyttöön talvikaudeksi, mutta ne suljetaan vielä keväällä kun rakentaminen kyseisellä kohdalla jatkuu. Raitiotien rakentamisen valmistuttua suojatiet jäävät näille katusuunnitelmien mukaisille paikoille.

Lisäksi viikolla 3 otetaan jälleen käyttöön Yliopistonkadun ylittävä suojatie Itsenäisyydenkadun ja Yliopistonkadun liittymässä. Suojatie on sijainnut tähän saakka etelämpänä Yliopistonkadulla, kun Tampereen kaupunki on tehnyt katualueella vesihuoltotöitä.

Raitiotieallianssi
Aluevastaava