Tampereen kaupunki - www.tampere.fi

Kintulammilla ja Kortejärven tilalla elokuussa ohjelmaviikonloppuja

Julkaistu 1.8.2018 11.15

Elokuun viikonloppuina Kintulammin retkeily- ja luonnonsuojelualueella ja Kortejärven tilalla vietetään avoimia ovia. Viikonlopun tapahtumissa on tarjolla runsaasti ohjelmaa ja retkiä. Tilalla on myös kahvila ja mahdollisuus saunoa. Tapahtumaviikonloppuina Tampereen seudun joukkoliikenne Nysse tarjoaa kyydit Sorilan pysäkiltä Kortejärvelle.

kuva: Kortejärven tila Kintulammin alueella

Ensimmäistä eloisaa viikonloppua vietetään lauantaina 4.8. kello 10–20. Ohjelmassa on silloin muun muassa punamullan keittoa, jousiammuntaa, saunajoogaa ja Metsurin monologi -esitys. Lapset voivat osallistua perinteisiin pihaleikkeihin. Osaan ohjelmasta on pieni maksu. Lauantain tapahtumasta vastaa Terälahden Seutu ry. Sunnuntaina 5.8. Kortejärven tilalla yksityistilaisuus, eli silloin tila on suljettu yleisöltä

Seuraavan viikonlopun 11.–12.8. teema on retkeily; tapahtuman järjestävät Tunturikerho Kolbma ja Tampereen taivaltajat. Retkeilyvälinekirppis on avoinna koko viikonlopun. Piha-alueella on retkeilymajoite-esittely. Riippumaton käytön perusteista kertoo tubettaja Ali Leiniö lauantaina kello 13. Tarjolla on myös ohjattuja polkujuoksulenkkejä molempina päivinä.

18.–19.8. Kintulammin luontoon voi tutustua opastetuilla lyhyillä retkillä, joita tehdään non-stoppina. Lauantaina järjestetään suon ennallistamistalkoot kello 12–17, ja sunnuntaina Lasse Kosonen vetää luontoretken kello 12:sta alkaen. Luontoaiheisen viikonlopun järjestäjänä on Luonnonsuojeluliitto Tampere sekä muita luontoyhdistyksiä.

Elokuun viimeisenä viikonloppuna 25.–26.8. esitellään Ekokumppanien toimintaa. Sekä lauantaina että sunnuntaina lähdetään luontopyhiinvaellukselle kello 12 ja sunnuntaina myös kello 15.

Jos saunoo, osallistuu maksulliseen ohjelmaan tai ostaa kahvilatuotteita, kannattaa varata mukaan käteistä. Saunamaksu on 2 €.

Ilmainen Nysse-kyyti Sorilasta Kortejärvelle

Elokuun viikonloppuina ilmainen 16 hengen Nysse liikkuu välillä Sorila-Kortejärvi lauantaisin 10–19 ja sunnuntaisin 10–17. Vuorojen väli on noin 45 minuuttia. Tampereen keskustasta Sorilaan pääsee busseilla 28 ja 90.

Kortejärven tila sijaitsee osoitteessa Keltolahdentie 47. Alueelle johtavat tiet ovat kapeita, joten ajaessa kannattaa olla varovainen. Pysäköintipaikkoja on rajallisesti.

Lisätietoa elokuun tapahtumaviikonlopuista:

kuva: laituri Kortejärven rannalla
Kortejärven tila sijaitsee Kortejärven rannalla. Saunasta pääsee pulahtamaan järveen.

Ekokumppanit Oy:
Projektipäällikkö