Tampereen kaupunki - www.tampere.fi

Uusi ompelupalveluyhteistyö tukee paikallisten työllistymistä

Julkaistu 8.5.2018 9.18

Tampereen IKEA-tavaratalossa käynnistyy ompelupalvelukokeilu, joka toteutetaan yhteistyössä Tampereen kaupungin työllisyyspalveluiden ja TITRY ry:n kanssa. Kokeilu tarjoaa työtä osatyökykyisille ja vaikeasti työllistyville tamperelaisille.

Ompelupalvelukokeilu käynnistyy tiistaina 8. toukokuuta. Kokeilun aikana IKEAn asiakkaat voivat valita kankaan, josta ompeluttaa valmiin verhon tai lyhentää valmisverhot sopivaan mittaan. Tarkoituksena on testata palvelua aluksi Tampereella ja arvioida jatkossa mahdollisuuksia laajentaa palvelu myös muualle.

Ompelupalvelukokeilun tarkoituksena on paitsi vastata palvelun kysyntään, myös tukea Tampereen seudun työllistymismahdollisuuksia. Palvelu toteutetaan yhteistyössä Tampereen Lielahdessa toimivan, vuonna 1963 perustetun TITRY ry:n kanssa, joka tarjoaa työtä osatyökykyisille ja vaikeasti työllistyville henkilöille.

- Paikallisia yhteisöjä ja työllistymistä tukemalla luomme mahdollisuuksia parempaan arkeen myös heille, joilla voi olla haasteita päästä työmarkkinoille. TITRY ry:llä on Tampereen Lielahdessa erinomainen ompelimo ja rutkasti ammattitaitoa hoitaa asiakkaiden työt laadukkaasti, kertoo IKEA Tampereen tavaratalojohtaja Vesa Haapalahti.

Yhteistyössä on mukana myös Tampereen kaupungin työllisyyspalvelut.

- Olemme mukana työvoima- ja yrityspalveluiden alueellisessa kokeilussa, jossa tärkeimmät tavoitteemme liittyvät asiakaslähtöisyyteen sekä vaikuttavuuteen. Tästä syystä haluamme olla mukana rohkeissa avauksissa ja kokeiluissa, jotka liittyvät uudenlaisiin tapoihin tukea paikallista liiketoimintaa työllisyydenhoidon keinoin. Odotamme IKEA-yhteistyön kokemusten poikivan lisää samankaltaisia innovatiivisia kokeiluja myös muilla toimialoilla ja muissa yrityksissä, toteaa työllisyyspalveluiden palvelupäällikkö Petri Pekkola.

Erityisasiantuntija
Petri Pekkola