Tampereen kaupunki - www.tampere.fi

Hyhkyn päiväkodin sisäilmaongelmat ratkaistaan perusparannuksella

Julkaistu 22.3.2018 18.30

Hyhkyn päiväkodin sisäilmaongelmat poistetaan perusparantamalla rakennus. Rakennustyöt on tarkoitus aloittaa huhtikuussa, jolloin perusparannettu päiväkoti voitaisiin ottaa käyttöön maaliskuussa 2019.

Vuonna 1985 rakennettu rakennus perusparannetaan vastaamaan nykyaikaista päiväkotikäyttöä ja sisäilmaongelmat poistetaan rakenne- ja taloteknisin ratkaisuin. Ilmanvaihtokanavisto ja -laitteisto uusitaan, sähköjärjestelmät ja lukitukset uusitaan. Lisäksi tehdään pieniä toiminnallisia parannuksia ja uusitaan kaikki elinkaarensa päähän tulleet rakennusosat ja järjestelmät. Päiväkodissa on neljä ryhmää ja noin 75 hoitopaikkaa. Perusparannuksen ajaksi lasten päivähoito siirtyy Tesomajärven siirtokelpoiseen päiväkotiin.

Rakennus- ja talotekniikkatyöt kilpailutettiin kokonaisurakkana avoimena hankintakyselynä. Hinnaltaan halvimman tarjouksen kokonaisurakasta teki JHS Hankerakennus Oy. Hankkeen kustannusarvio on 1,77 miljoonaa euroa.

Hyhkyn päiväkodin perusparannushankkeen toteutussuunnitelma hyväksyttiin sivistys- ja kulttuurilautakunnassa 22.3.2018. Toteutussuunnitelma menee vielä asunto- ja kiinteistölautakunnan käsiteltäväksi.

Kasvatus- ja opetuspäällikkö
Tuija Viitasaari