Tampereen kaupunki - www.tampere.fi

Vesihuollon häiriötilanteet kartalle

Julkaistu 6.9.2017 11.07

Tampereen Vesi on ottanut käyttöön karttapohjaisen verkkopalvelun joka kertoo, millä alueilla on vedenjakelua haittaavia häiriöitä ja kuinka kauan niiden odotetaan kestävän. Palveluun voi käydä tutustumassa Tampereen Veden sivuilla osoitteessa www.tampereenvesi.fi/hairiokartta. Uudesta palvelusta löytyy käyttöönottovaiheessa tietoja suunnitelluista vedenjakelukatkoksista, tiedossa olevista häiriöistä veden laadussa ja ennakoivista kunnossapitotöistä, jotka voivat vaikuttaa vedenjakeluun ja haitata liikennettä. Palvelua kehitetään asiakkailta saadun palautteen perusteella.

Tavoitteena on vastata asiakkaiden tiedontarpeisiin entistä paremmin. Asiakkaalla herää paljon kysymyksiä, kun vettä ei tule tai se on samentunutta. Uudesta häiriökarttapalvelusta asiakas saa kysymyksiinsä nopeasti vastaukset, Tampereen Veden verkostopäällikkö Pekka Laakkonen kertoo.

Alueet, joissa on suunniteltuja vedenjakelukatkoksia tai veden laatuhäiriöitä on merkitty karttaan omilla väreillään ja liikennemerkkejä muistuttavilla symboleillaan. Myös työmaille, vedenjakelusäiliöille ja suunnitelluille huoltotöille on kartassa omat symbolinsa. Asiakas näkee yhdellä silmäyksellä, koskeeko häiriö hänen omaa kotikatuaan.

Karttapalvelu ei korvaa vanhoja tiedotuskanavia, vaan se tulee niiden rinnalle täydentämään asiakasviestintää. Esimerkiksi vikailmoitusnumero ja nauhoitetut häiriötiedotteet palvelevat jatkossakin ympäri vuorokauden numerossa 0800 90 172.

Alla linkki häiriökarttaan:

Putkimestari