Tampereen kaupunki - www.tampere.fi

Petsamossa alkaa Saunapuiston kunnostaminen

Julkaistu 25.8.2017 9.10

Petsamossa aloitetaan elokuun lopulla Saunapuiston kunnostustyöt. Puiston leikkialuetta laajennetaan ja puistoa varustetaan uusilla välineillä. Kunnostuksella parannetaan puiston turvallisuutta, viihtyisyyttä ja toiminnallisuutta. Puistotyömaa rajataan aidoin ja suljetaan käytöltä työn ajaksi. Kunnostus valmistuu lokakuussa.

Saunapuisto on pieni korttelipuisto, joka rajautuu pohjoisessa Oikokatuun, lännessä omakotialueeseen, etelässä Vainiokatuun ja itäpuolella Poikkikatuun. Leikkialuetta laajennetaan etelään päin. Leikkipaikka aidataan ja sieltä poistetaan huonokuntoisin välineistö. Nykyistä välineistä säilytetään hyväkuntoiset kiipeilyteline ja hiekkalaatikko. Uusina välineinä puistoon tulevat pölliauto, keinut, kiipeilyteline-liukumäki, karuselli, kiikkulauta, jousikiikku ja rekkitangot.

Leikkipaikan kulkuväylät päällystetään kivituhkalla ja välineiden joustavat turva-alustat ovat hiekkatekonurmea. Puustoa täydennetään uusilla istutuksilla. Puiston kaikki valaisimet uusitaan.

Saunapuiston kunnostussuunnitelmaan voi tutustua sivulla:

Kunnostustyöt : Ympäristörakennus Saarinen Oy
Vastaava työnjohtaja