Tampereen kaupunki - www.tampere.fi

Ratikkapäivä Keskustorilla tiistaina 6.6.2017 kello 14–20

Julkaistu 29.5.2017 13.58

Tampereen raitiotien rakentamisen alkua juhlitaan näyttävästi Keskustorilla tiistaina 6.6.2017 kello 14–20. Ratikkapäivä tarjoaa keskusteluareenan kuntalaisille, tietoa raitiotiestä sekä vastauksia kysymyksiin. Ohjelmaa ja tekemistä löytyy niin aikuisille kuin lapsillekin.

Keskustorille tuodaan lava, jolla on tarjolla ohjelmaa moneen makuun. Päivän vetonaulana on tiukan asian lisäksi muusikko Jukka Poika, joka esiintyy kahden setin voimin kello 17.40 ja 18.20. Musiikin keskellä kello 18.10 tamperelaisille tuttu Simo Frangén esittää ajankohtaisen ratikka-aiheisen stand upin. Ennen näitä esityksiä on luvassa myös pormestari Anna-Kaisa Ikosen tervehdys.

Helsingin ratikka kylässä ja Ratikka-Nysse esittäytyy

Ratikan sisätiloja voi päästä tunnustelemaan Helsinkiin matkalla olevaan tuliterään raitiovaunuun, joka saadaan paikalle tervehtimään tamperelaisia. Tampereen raitiovaunu tulee eroamaan Helsingin vaunusta jonkin verran kooltaan ja muotoilultaan, mutta ratikkatunnelmaan virittäytyminen onnistuu hyvin myös Helsingin vaunussa.

Kysymyksiä Tampereen raitiotieprojektista ja sen etenemisestä voi käydä esittämässä Tampereen Ratikka-Nyssessä, joka tekee tapahtumassa ensiesiintymisensä. Jatkossa Ratikka-Nysse kiertää ympäri Tamperetta vastaamassa kuntalaisten kysymyksiin.

Lapset pääsevät maalaamaan graffiteja SirkusRakkausPumPumin ohjauksessa. Teoksia hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan ratikkatyömaiden koristeena.

Tapahtuman vastaava tuottaja Raitiotien kehitysohjelma
Projektipäällikkö