Tampereen kaupunki - www.tampere.fi

Amurin asukas- ja yrityspysäköintialue laajenee

Julkaistu 11.5.2017 9.32

Amurin asukas- ja yrityspysäköintialuetta laajenee tiistaista 16.5.2017 alkaen. Alueen pysäköintipaikat muutetaan asukas- ja yrityspysäköintipaikoiksi tai maksullisiksi paikoiksi, ja katujen varsille asennetaan tarvittavat liikennemerkit, lisäkilvet ja maksuautomaatit.

Laajennusalue sijaitsee Kortelahdenkadun ja Mustalahdenkadun (osin Hämeenpuiston) välissä ja sitä rajaa etelästä Pirkankatu ja pohjoisesta rata sekä Näsijärvenkatu. Amurissa on ennestään asukas- ja yrityspysäköintialue Mustalahdenkadun, Hämeenpuiston, Näsijärvenkadun ja Puutarhakadun rajaamalla alueella.

Asukas- ja yrityspysäköintialueella asuvat henkilöt ja toimivat yritykset ja yhteisöt voivat lunastaa käyttöönsä maksullisen pysäköintiluvan, joka oikeuttaa pysäköimään asukas- ja yrityspysäköintiin merkityille paikoille ilman aikarajoitusta tai erillistä maksua. Asukas- ja yrityspysäköintipaikat on merkitty liikennemerkkiin lisäkilvellä, jossa on Amurin tunnuskirjain C.

Pysäköintiluvat haetaan verkosta sovelluksella

Asukaspysäköintiluvan voi lunastaa 1-12 kuukaudeksi kerrallaan ja yrityspysäköintiluvan 12 kuukaudeksi kerrallaan. Asukaspysäköintilupa maksaa 186 € vuodessa tai 17,98 € kuukaudessa ja yrityspysäköintilupa 434 € vuodessa. Luvat myönnetään sähköisellä sovelluksella. www.eparking.fi/tampere. Lupia myös valvotaan sovelluksella, jolloin ajoneuvossa ei tarvita lupatunnistetta kuten tarraa tai lappua. Pysäköintilupia myydään myös pysäköinninvalvonnan toimistolla (Frenckellinaukio 2 B:ssä).

Lisätietoa asukas- ja yrityspysäköinnistä, lupaehdoista ja luvan käytöstä löytyy netistä www.tampere.fi/liikenne-ja-kadut/pysakointi/asukas-ja-yrityspysakointi.

Teksti Tarja Nikupaavo-Oksanen