Tampereen kaupunki - www.tampere.fi

Kalevaan lisättiin asukas- ja yrityspysäköintipaikkoja

Julkaistu 28.3.2017 9.46

Tampereen keskustan asukas- ja yrityspysäköintialue laajenee Kalevan alueelle 3.4.2017, jolloin kaikki alueen yleiset pysäköintipaikat muutetaan joko asukas- ja yrityspysäköintipaikoiksi tai aikarajoitteisiksi. Asukkailta saadun palautteen perusteella Kalevan alueen pysäköintisuunnitelmaa päivitettiin lisäämällä Sammonkadun pohjoispuoliselle alueelle asukas- ja yrityspysäköintipaikkoja.

Asukas- ja yrityspysäköintiä on lisätty Liisankadun itäpään pysäköintialueella, Kaupinkadulla Liisanpuiston ja Liisankadun pysäköintialueilla, sekä Väinämöisenkadun ja Sammonkadun välissä olevilla kahdella pysäköintialueella.

Kaupinkadulla välillä Teiskontie-Liisankatu kielletään pysäköinti kadun itäpuolella ja länsipuolelle osoitetaan 4 pysäköintipaikkaa, joihin tulee arkipäivisin 4 tunnin kiekkopysäköinti. Lemminkäisenkadun itäpuolella Pellervonkadusta pohjoiseen säilytetään nykyinen pysäköintikielto.

Väinämöisenkadulla välillä Hälläpyöränkatu - Väinämöisenkatu 8-10 muutetaan eteläpuolen pysäköintipaikat pelkästään asukas- ja yrityspysäköinnin salliviksi ja pohjoispuolen kohtisuorat pysäköintipaikat muutetaan sekä asukas- ja yrityspysäköintipaikoiksi että aikarajoitteisiksi 4 h kiekkopaikoiksi.

Kalevan asukas- ja yrityspysäköintialue ei ulotu Kalevanrinteen uudelle asuinalueelle.

Asukas- ja yrityspysäköintipaikat on merkitty pysäköintipaikkaa osoittavaan liikennemerkkiin lisäkilvellä, jossa on Kalevan alueen tunnuskirjain J.

Asukas- ja yrityspysäköintilupia voi hakea sähköisesti osoitteesta Ulkoinen linkkieparking.fi . Pysäköintilupia myydään myös pysäköinninvalvonnan toimistolla Frenckellinaukio 2 B:ssä.

Liikenneinsinööri
Timo Seimelä