Tampereen kaupunki - www.tampere.fi

Pohjolan palvelukotia remontoidaan kosteusongelmien takia

Julkaistu 21.11.2016 14.45

Tampereella Pohjolan palvelukodista on löydetty kosteusongelmia, joiden korjauksen arvioidaan kestävän vähintään kolme kuukautta. Palvelukodin kuudessa ryhmäkodissa asuu 90 vanhusta, joille järjestetään remontin ajaksi väliaikaistilat. Tavoitteena on, että kukin ryhmäkoti muuttaa väliaikaisiin tiloihin yhtenä kokonaisuutena tuttujen hoitajien kanssa.

Ylimpien kerrosten ryhmäkodeista on löydetty vain pieniä ongelmia, mutta remontin äänien sekä tarkempien tutkimusten takia kaikki asukkaat muuttavat väliaikaistiloihin. Väliaikaistiloissa asukkailta ei peritä lainkaan vuokraa eikä muutosta aiheudu asukkaille ylimääräisiä kuluja. Muuttoa sekä väliaikaistiloihin asettumista varten hankitaan lisähenkilökuntaa.

Koko rakennus on tutkittu, mutta kosteusongelmia on löydetty vain kerroksista, joissa on ryhmäkoteja. Palvelukodin alakerrassa olevat palvelu- ja päiväkeskus jatkavat toimintaansa normaalisti.

Viime toukokuussa avattu palvelukoti on remontoitu Tammelassa Pohjolankadulla sijaitsevaa entiseen Haarlan tehtaaseen. Kosteusongelmat ovat syntyneet remontin aikana.

Pohjolan palvelukodin tilat omistaa Kotilinnasäätiö. Rakennusurakan toteutti Jatke Oy, ja urakoitsija vastaa myös korjauksista.

Tampereen kaupunki / Kotihoito ja asumispalvelut
Palvelulinjapäällikkö