Tampereen kaupunki - www.tampere.fi

Hyvän rakentamisen palkinto 2016 Tesoman palloiluhallille

Julkaistu 1.11.2016 17.00

Tampereen kaupungin yhdyskuntalautakunnan ympäristö- ja rakennusjaosto päätyi myöntämään vuoden 2016 Hyvän rakentamisen palkinnon Tesoman palloiluhallille. Palkinto jaettiin Pirkanmaan rakennuspäivän yhteydessä 1.11.2016.

Tesoman palloiluhalli

Tesoman palloiluhalli täydentää Tesoman aluekeskuksen liikuntatilatarjontaa. Hallissa on kolme täysimittaista koripallokenttää katsomotiloineen. Tiloja voi käyttää myös moniin muihin palloilulajeihin. Lisäksi hallissa on kahvio ja kuntosali.

Halli on toteutettu arkkitehtonisesti korkealaatuisesti. Piha-alueet on myös rakennettu hyvin polkupyöräpysäköintiä myöten. Ympäristö- ja rakennusjaosto haluaa palkinnolla painottaa hyvän rakentamisen merkitystä myös urheilurakentamisessa, koska Tampereella on urheiluun liittyvien rakennusten arkkitehtuurin laatutaso ollut vaatimatonta 1960-luvulta asti, Hakametsän jäähallin ja Ratinan stadionin rakentamisen jälkeen.

Palloiluhallin rakennuttajana on Tampereen Tilakeskus Liikelaitos. Pääsuunnittelijana on toiminut Arkkitehdit Kontukoski Oy ja pääurakoitsijana on toiminut Skanska Talonrakennus Oy.

Ympäristölautakunta perusti hyvän rakentamisen palkinnon 30.8.1994. Palkinto on tarkoitettu kannustamaan suunnittelijoita ja toteuttajia hyvään rakentamiseen. Ehdokkaat valitaan vuoden aikana valmistuneista kohteista.

Ympäristö- ja rakennusjaoston puheenjohtaja
Matti Höyssä