Tampereen kaupunki - www.tampere.fi

Vielä ehdit vastata sosiaali- ja terveyspalvelujen asiakaspalautekyselyyn

Julkaistu 1.11.2016 9.57

Tampereen kaupungin vuosittainen laaja sosiaali- ja terveyspalvelujen asiakaspalautekysely on käynnissä. Kysely on auki vielä sunnuntaihin 6.11.2016 saakka. Tähän mennessä vastauksia on kertynyt lähes 1 300 kappaletta.

Asiakaspalautteen kysymykset liittyvät muun muassa palvelujen saatavuuteen, asiakkaan kohteluun ja palvelun hyödyllisyyteen. Mukana on noin 250 sosiaali- ja terveyspalvelujen toimipistettä. Palautetta on mahdollista myös Orivedellä tuotetuista palveluista. Kyselyyn voi vastata sekä suomeksi että englanniksi.

Asiakaspalautekyselyn tuloksia hyödynnetään sosiaalipalvelujen ja terveydenhuollon yksiköissä palvelujen parantamiseksi.

Vastauksilla on merkitystä, sillä asiakaspalautteen perusteella muun muassa lapsiperheiden sosiaalipalveluissa on luovuttu joustamattomaksi koetuista puhelinajoista. Lääkäriaikojen saatavuutta kehitettiin siirtymällä omalääkärijärjestelmästä niin sanottuun listamalliin. Aikuisten sosiaalipalvelujen asiakkaiden toiveesta sosiaalipalvelujen neuvonta piti ovensa avoinna osassa toimipisteitä koko kesän. Koulu- ja opiskeluterveydenhuoltoon perustettiin asiakasraadit. Mielenterveys- ja päihdepalveluissa yksikön verkkosivuja on uudistettu yhdessä asiakasraadin kanssa. Suun terveydenhuollossa sähköistä ajanvarausta on kehitetty lasten ja nuorten palveluissa.

Harjoittelija
Laura Lappalainen