Tampereen kaupunki - www.tampere.fi

Tredun Hepolamminkadulla NY24h -leiri 13.-14.10.2016

Julkaistu 12.10.2016 15.00

NY 24h -leirillä nuoret perustavat kuvitteellisen yrityksen vuorokauden ajaksi. Yrittäjyyttä harjoitellaan learning by doing fun -periaatteella samalla kuin opiskelijoiden oma idea palvelee opetuksen tarinana. Opiskelijoiden kanssa liikeideaa kehittämässä torstaina Janne Korpinen Milcon Oy:stä, Arja Ranta-aho Fluente Kumppaneista sekä perjantaina Miko Rinne Pirkanmaan Teleurakoinnista.

Leiri rakentuu rastitehtävistä, yhteisluennoista sekä tietoiskuista. Leirillä luodaan liikeidea, jota kehitetään eteenpäin yhdessä asioista oppien ja ideoita työstäen sekä kehitetään esiintymistaitoja innostavassa ympäristössä.

NY 24h -leirin tavoitteena on saada oppilaat asettamaan tavoitteita ja ottamaan vastuuta sekä omasta että ryhmänsä toiminnasta. Leirillä sovellettava interaktiivinen ryhmäoppiminen kehittää nuorten vuorovaikutus- ja neuvottelutaitoja sekä ongelmanratkaisukykyjä. Leiri auttaa nuoria ymmärtämään, että yrittäjämäistä toimintatapaa, taitoja ja ominaisuuksia tarvitaan kaikessa työssä ja työelämässä.

Henna-Riikka Leivo