Tampereen kaupunki - www.tampere.fi

Tesoman palloiluhallin avajaisia vietetään 8.10.

Julkaistu 4.10.2016 14.33

Tesoman uusi palloiluhallin avajaisia juhlitaan lauantaina 8. lokakuuta 2016. Avajaisissa on tarjolla monenlaista toimintaa koko perheelle, esimerkiksi mahdollisuus tutustua alueella toimivien liikuntayhdistysten toimintaan ja kokeilla eri liikuntalajeja.

Tesoman palloiluhalli

Yleisöä viihdyttää muun muassa Sami Hintsanen Duo. Avajaispäivä huipentuu klo 18 alkavaan futsalin liigaotteluun, jossa vastakkain ovat PP-70 ja Leijona Futsal. Veikkaus tarjoaa kaikille vapaan pääsyn otteluun.

Tapahtuman järjestävät Tampereen kaupunki, Liikkuva Tampere, Oma Tesoma -hanke ja Veikkaus Oy yhteistyössä alueellisten toimijoiden kanssa. Veikkaus on mukana avajaisissa, koska hallin rakentamista tuettiin sen tuotoista.

Uusia sisäliikuntatiloja kaivattu pitkään

Uusi palloiluhalli tulee Tesoman alueella todelliseen tarpeeseen ja pääsee heti kovaan käyttöön. Länsi-Tampereella on jo pitkään ollut valtava puute sisäpalloilutiloista, ja koulujen liikuntasalit ovat olleet pahasti ylikuormitettuja. Tesoman ala- ja yläkoulut ovat liikuntapainotteisia, mikä sekin osaltaan lisää sisäliikuntatilojen tarvetta.

Päiväsaikaan palloiluhallia käyttävät koululaiset, ja iltaisin sen voivat varata käyttöönsä urheiluseurat. Hallin läheisyyteen valmistuva Tesoman yhtenäiskoulu on ollut keskeisessä roolissa palloiluhallin suunnittelussa, ja tulevalla koululla on nyt ylpeydenaiheenaan valtakunnallisestikin loistavat liikuntaolosuhteet.

Hallin palloilusalissa on tilaa kolmelle täysimittaiselle koripallokentälle, ja samassa rakennuksessa on myös kuntosali ja kahvio. Kiinteään katsomoon mahtuu yli 500 katsojaa, ja kapasiteettia voidaan vielä lisätä siirtokatsomoilla. Palloiluhallin ulkopuolella on reilusti parkkitilaa niin autoille kuin kevyellekin liikenteelle.

Palloiluhalli täydentää Tesoman ja läntisen Tampereen jo ennestään erittäin laajaa liikuntatarjontaa. Alueella on uimahalli, useita liikunta- ja monitoimihalleja sekä monipuoliset ulkoliikuntamahdollisuudet. Tesomalle on tulossa myös uusi jäähalli, jonka rakentamiseen myönnettiin tänä vuonna tukea Veikkauksen tuotosta 750 000 euroa.

Tesoman uuden palloiluhallin rakentamisesta ja rahoittamisesta vastasi Tampereen kaupunki. Rakentamista tuettiin Veikkaus Oy:n tuotosta 750 000 eurolla. Hallin avajaiset ovat osa Veikkauksen #oletvoittaja-kiertuetta, joka kiertää ympäri Suomea kertomassa ihmisille, mihin kaikkeen heidän Veikkauksen peleihin laittamansa eurot lopulta päätyvät.

Halliin liittyvät tiedustelut
Liikunta- ja nuorisoyksikön johtaja