Tampereen kaupunki - www.tampere.fi

Vuohenojan rumputyöt haittaavat Hervannan valtaväylän liikennettä Hakametsässä

Julkaistu 1.7.2016 10.03

Hakametsässä Hervannan valtaväylän itäpuolella on tehty alkuvuodesta 2016 saakka katu- ja rumputöitä Rieväkadun liittymän ja Messukyläntien välillä. Vuohenojan rummun rakennustyöt jatkuvat heinäkuussa erilaisilla valmistelevilla töillä ja haittaavat ajoittain liikennettä töistä johtuvien kaistajärjestelyjen takia.

Elokuun alussa Vuohenojan rumpua uusitaan Hervannan valtaväylän itäisen kaistan alapuolella, jolloin itäistä kaistaa suljetaan kokonaan Rieväkadun ja Messukyläntien välillä ja liikenne siirretään läntiselle kaistalle työn kohdalla.

Uusi ramppi Messukyläntieltä Hervannan valtaväylälle valmistui kesäkuussa liikenteelle, ja rampin alla Vuohenoja siirrettiin rumpuun. Kevyen liikenteen väylällä tehdään vielä vesijohto- ja kaukolämpötöitä, joiden valmistuttua ramppi viimeistellään.

Hervannan valtaväylän ja Rieväkadun liittymä uusittiin viime vuonna, ja sitä viimeistellään vielä tänä ja ensi vuonna viher- ja päällystystöillä. Liittymä on avattu liikenteelle joulukuussa 2015.

Rumputyöt, Tampereen Infra:
Työmaapäällikkö