Tampereen kaupunki - www.tampere.fi

Hiihtolomaviikolla monipuolista ohjelmaa koululaisille

Julkaistu 23.2.2016 13.03

Tampereen koululaiset viettävät talvilomaa eli hiihtolomaa 29.2. - 6.3.2016. Kaupunki järjestää ala- ja yläkoululaisille suunnattua ohjelmaa ja tapahtumia liikunnan, kulttuurin, bileiden, puuhailun ja muun hauskan yhdessäolon merkeissä. Ohjelmavinkkejä on koottu sivulle www.tampere.fi/talviloma.

Hiihtäjiä Kaupissa

Nuorisopalvelut yhteistyökumppaneineen järjestävät koko lomaviikon ajan lukuisia tapahtumia Tampereella. Tamperelaiset nuoret ideoivat ja työstivät talvilomatapahtumia loppuvuonna 2015 ja nimesivät talvilomaviikon nimellä #Äläjäädy. Viikon kantavia teemoja ovat monikulttuurisuus, toiminnallisuus, hyväntekeväisyys, kisailu ja hauskanpito. Miltä kuulostaisivat ”Maailman ympäri 80 minuutissa”, ”Linnainmaa goes Japani”, ”Rantsun #Äläjäädy-ruokapaja” tai ”Koko perheen #Äläjäädy-hohtobileet”? Menoissa mukana myös Musta Barbaari ja Prinssi Jusuf. Kaikki #Äläjäädy-tapahtumat löytyvät ohjelmakartasta:

Jääralli Koulukadun tekojääradalla, hiihtokoulu Kaupissa

Perheille ja kouluikäisille lapsille suunnattu maksuton Jääralli-tapahtuma järjestetään Koulukadun tekojääradalla 1.3. klo 12 - 15. Ohjelmassa on mm. leikkimielisiä pienpelejä, hauska luistelurata sekä mukavia yhteisleikkejä ja arvontaa.

Liikuntapalvelut ja Pyrintö ry. järjestävät kouluikäisille lapsille suunnatun hiihtokoulun Kaupin urheilupuistossa 1. - 2.3. klo 12 - 13.30. Hiihtokoulu on maksuton ja ilmoittautua voi paikan päällä. Hiihtokouluun on säävaraus: lumenpuutteen tai yli 15 asteen pakkasen takia hiihtokoulu voidaan peruuttaa. Mahdollisesta peruutuksesta tiedotetaan sivulla tampere.fi/liikunta .

Lämpimämpää menoa kaipaaville järjestetään 4.3. klo 18 - 20 disko Hervannan uimahallissa.

Työpajoja ja museokierroksia

Askartelusta pitävät pääsevät hiihtolomalla toteuttamaan luovuuttaan Lastenkulttuurikeskus Rullan ja Vapriikin työpajoissa. Vapriikissa voi tehdä kangaskassin, Rullassa keksiä ihan oman tuotteen tai tehdä vaikkapa shampoopullotyyppejä.

Vapriikissa on museon pääsymaksun lunastaneille maksuttomia opastettuja lastenkierroksia koko hiihtolomaviikon, esimerkiksi uuteen Jääkauden jättiläiset -näyttelyyn, Suomen Jääkiekkomuseoon ja Luonnontieteelliseen museoon.

Lähde liikkumaan ja osallistu arvontaan

Hiihtoloma voi nimensä mukaisesti olla liikunnallinen loma. Vinkkejä Tampereen liikuntapaikoista kuten hiihtoladuista löytyy sivulta Ulkoliikuntapaikat . Hiihtämisen lisäksi voi vaikkapa lähteä kävelylle, laskettelemaan, samoilemaan metsässä, pulkkamäkeen, luoda lumia. Liikkuva Tampere -hanke ja Ekokumppanit ry kannustavat ala- ja yläkoululaisia liikkeelle hiihtolomapassilla: kun merkitsee lomaviikkonsa liikunnat passiin sivulle Ulkoinen linkkiwww.liikkumisenohjaus.fi/hiihtolomapassi , osallistuu samalla mm. elokuvalippujen arvontaan.

Katso kaikki talvilomaviikon menovinkit