Tampereen kaupunki - www.tampere.fi

Ysiluokkalaisten kädentaitoja mittaava Taitaja9-aluekilpailu Tredussa 3.2.2016

Julkaistu 28.1.2016 12.15

Tampereen seudun ammattiopisto Tredun Hepolamminkadun toimipisteessä järjestetään keskiviikkona 3.2.2016 koko päivän kestävä Taitaja9-kilpailu.

Taitaja9 on peruskoulun 9-luokkalaisten kädentaitokisa ja hauska tapa tutustua eri ammattialoihin. Helmikuun alussa järjestettäviin Pirkanmaan aluekarsintoihin osallistuu 24 joukkuetta, joista kaksi parasta jatkaa Taitaja-kilpailujen yhteydessä toukokuussa 2016 Seinäjoella järjestettäviin Taitaja9-finaaleihin.

Taitaja9 -kisalla halutaan hauskasti ja innostavalla tavalla nostaa kädentaitoa vaativien alojen, erityisesti tekniikan, tekstiilityön ja kotitalouden tuntemusta. Samalla pyritään kasvattamaan ammatillisen koulutuksen vetovoimaa sekä tehostamaan paikallista yhteistyötä peruskoulujen, ammattioppilaitosten ja yritysten välillä.

Tredussa on kisojen ajan paikalla myös eri alojen esittelypisteitä, sekä muun muassa kone- ja metallialan opiskelijoiden tekemä crosscart-auto ja oppilaitoksen 3D-tulostin. Taitaja9-kisojen ääni- ja valotuotannosta vastaavat Tredun opiskelijat Mediapoliksesta.

Lisätietoja:

Ulkoinen linkkiTaitaja-9 -kisa