Siirry sisältöön

Tampereen kaupunki - www.tampere.fi


Terveyspalvelujen neuvonta

Terveyspalvelujen neuvonnan logo.

03 5657 0023, joka päivä klo 7 - 22

  • Terveyspalvelujen neuvonnassa sairaanhoitaja arvioi hoidon tarpeesi, antaa sinulle hoito-ohjeita ja tarvittaessa ohjaa sinut oikeaan hoitopaikkaan.
  • Kiireellistä hoitoa tarvitsevat ohjataan iltaisin ja viikonloppuisin tarvittaessa kiirevastaanotolle Hatanpään terveysasemalle tai Ulkoinen linkkiTays Päivystys Acutaan .
  • Ympärivuorokautinen päivystysapu 116117 auttaa äkillisissä terveysongelmissa silloin, kun oma terveysasemasi on kiinni. Soita numeroon 116117 aina kun mietit päivystykseen menoa. Päivystysapu auttaa tilanteissa, jotka ovat kiireellisiä mutta eivät varsinaisia hätätilanteita. Henkeä uhkaavissa tilanteissa soita hätänumeroon 112.
  • Chat-ruutu ilmestyy tälle sivulle arkisin klo 8 - 21, viikonloppuisin ja pyhäpäivinä klo 12 - 15. Jos chat-ruutua ei näy, ovat kaikki sairaanhoitajat varattuja. Voit kysyä neuvoja terveyteen ja sairauteen liittyvistä asioista sekä terveyspalveluista. Chatissä ei käytetä henkilötietoja eikä varata aikaa terveysasemalle. Ulkoinen linkkiAnna palautetta chat-palvelusta
  • Terveyspalvelujen neuvonta palvelee suomeksi ja englanniksi. Muita kieliä puhuville on käytössä pikatulkkauspalvelu.

Yhteydenotto terveysasemille

Hatanpään, Hervannan, Kaukajärven, Lielahden, Linnainmaan, Tammelakeskuksen, Terveyskeskus Mehiläinen Tampere Hervannan, keskustan ja Tesoman sekä Tipotien terveysasemien asiakkaat ovat suoraan yhteydessä omaan terveysasemaansa.

Kämmenniemen terveysaseman asiakkaat ottavat yhteyttä terveysasemalleen soittamalla terveyspalvelujen neuvontaan, puhelin 03 5657 0023, joka päivä klo 7 - 22.

Orivesiläiset ottavat yhteyttä Oriveden terveyskeskukseen, puhelin 03 5657 5770, ma - to klo 8 - 15.30 ja pe klo 8 - 15.

Ajan peruminen verkossa

Jos et pääse terveysasemalle varaamallesi vastaanottoajalle, voit perua sen vuorokautta ennen verkkolomakkeella tai soittamalla terveyspalvelujen neuvontaan.

Käyttämättä ja peruuttamatta jätetystä lääkärin vastaanottoajasta peritään 15 vuotta täyttäneeltä 50,80 euroa.

Tekstiviestipalvelu

1. Kaupungin omat terveysasemat ja Terveyskeskus Mehiläinen Tampere Tesoma:

Kuulo- ja puhevammaiset voivat ottaa yhteyttä ajanvarausasioissa lähettämällä tekstiviestin terveyspalvelujen neuvontaan numeroon 040 639 7700, joka päivä klo 7 - 22. Tekstiviesteihin vastataan mahdollisimman pian. Asiakas saa tekstiviestillä tiedon, miten hänen asiaansa hoidetaan eteenpäin, jos ajan varaaminen ei ole mahdollista heti.

Tekstiviestissä tulee kertoa aikaa tarvitsevan henkilön nimi, henkilötunnus ja ajanvarauksen syy, esim. kova kuume, vatsakivut, hengen ahdistus. Numeroon ei oteta vastaan puheluja.

2. Terveyskeskus Mehiläinen Tampere Hervanta ja keskusta:

Kuulovammaiset asiakkaat varaavat ajan lähettämällä tekstiviestin Hervannan terveyskeskukseen numeroon 040 670 1371 ja keskustan terveyskeskukseen numeroon 040 671 3031. Palvelu on käytössä arkisin klo 8 - 15. Viesteihin vastataan kahden tunnin sisällä. Numeroon ei oteta vastaan puheluja.

Video chat-palvelusta


Usein kysytyt kysymykset

Lisätietoa puheluista

Numero 03 10023 ei kuulu operaattoreiden puhepaketteihin. Jos matkapuhelinliittymässäsi on palvelunumeronesto kytketty päälle tai käytössäsi on Prepaid-liittymä, soita numeroon 03 5657 0023.

Puhelu, myös jonotus, maksaa paikallispuhelumaksun (pvm) tai matkapuhelumaksun (mpm) verran. Matkapuhelumaksun määrä riippuu soittajan operaattorinsa kanssa tekemästä sopimuksesta. Käytä suuntanumeroa (03) soittaessasi matkapuhelimesta ja verkkoryhmän ulkopuolelta. Ulkomailta soitettaessa pitää numeron olla muodossa +358 3 5657 0023.

Jonotusäänen kuullessasi (pitkä matala, lyhyt matala, pitkä korkea) älä sulje puhelinta, vaan jää odottamaan vuoroasi. Puhelimesta kuuluu arvioitu jonotusaika.

Klo 22 - 7 numeroissa vastaa nauhoitettu tiedote, jossa kerrotaan soitto-ohjeet kiireellisten tapausten varalle.

Takaisinsoitto

Kiireettömissä asioissa voit jättää takaisinsoittopyynnön arkisin klo 8 - 16. Ohjeet soittopyynnön jättämiseen kuuluvat nauhalta jonotusaikatiedotteen jälkeen.

Asiakastyytyväisyyskysely

Kun olet soittanut 10023:een, saat puhelun jälkeen tekstiviestin, jossa on linkki sähköiseen palautekyselyyn. Vastaaminen on vapaaehtoista. Vastaukset käsitellään luottamuksellisesti eikä niitä yhdistetä asiakas- tai potilastietoihin.

Puheluiden nauhoitus

Puhelut tallennetaan laadun ja oikeusturvan varmistamiseksi.


Tämän sivun lyhytosoite on www.tampere.fi/10023