Tilaomaisuuden hallinta
Tampereen kaupungin tilaomaisuus on siirtynyt 1.1.2018 alkaen Tilakeskus Liikelaitoksen yhtiöityessä Kiinteistöt, tilat ja asuntopolitiikka-palveluryhmän taseeseen. Tilaomaisuuden hallinta -yksikön päätehtävä on hallinnoida ja kehittää pitkäjänteisesti tilaomaisuutta kaupungin palveluverkon tarpeisiin, huolehtia tiloihin liittyvistä vuokrausjärjestelyistä ja sopimuksista sekä tarpeettoman tilaomaisuuden realisoinnista tai purkamisesta. Lisäksi valmistellaan uudisrakennus- ja perusparannusinvestointeihin liittyvät investointisopimukset hyvinvointipalveluiden talonrakennushankkeiden hankesuunnitelman yhteydessä. Yksikkö huolehtii torivalvonnasta sekä Kauppahallin toiminnan järjestämisestä sekä kaupunkitilan tapahtuma- ja myyntikäyttöön tarvittavien maanomistajan lupien valmistelusta ja tähän liittyvän asiakaspalvelun kehittämisestä. Tapahtumatoiminnan osalta yhteistyötä tehdään Visit Tampere Oy:n kanssa.
Tilaomaisuuden hallinta -yksikköä johtaa tilapäällikkö.
Kiinteistöt, tilat ja asuntopolitiikka -palveluryhmän tilaaman selvityksen pohjalta on laadittu kaupungin Tilaomaisuuden linjaukset vuosille 2018–2021. Strategiset linjaukset muodostavat toimitilahallinnolle pitkän tähtäimen suuntaviivat, joiden pohjalta toimintaa kehitetään. Linjauksia tarkastellaan valtuustokausittain ja tarvittaessa vuosittain.
Kaupungin myytävistä ja vuokrattavista kiinteistöistä löytyy tietoa vapaat toimitilat sivulta. Katso kaikki kohteet kirjoittamalla vapaat toimitilat etusivun "Hakusanat" kohtaan "Tampereen kaupunki".
Ulkoinen linkkiVapaat toimitilat
Torit, tapahtumat ja muut luvat kaupunkitilan käyttöön
Ulkoinen linkkiTampereen kauppatorit Facebookissa
Maanomistajan luvat kaupunkitilan käyttöön
Toimitilojen vuokraus, myynti ja tilajärjestelyt
Toimitilojen vuokraus, myynti ja tilajärjestelyt
Toimitilojen vuokraus, myynti ja tilajärjestelyt
Toimitilojen vuokraus, myynti ja tilajärjestelyt
Kauppatorien ja ulkomyyntipaikkojen valvonta
Kaupunkitilan tapahtuma- ja myyntikäyttöön tarvittavat maanomistajan luvat