Siirry sisältöön

Tampereen kaupungin sähköinen laskutus yksinkertaistuu 20.10.2021 ja asiakkaiden on uudistettava e-laskujen ja suoramaksujen laskutussopimukset

Julkaistu 25.10.2021 16.11

Tampereen kaupunki uudistaa ja yhtenäistää sähköistä laskutustaan. Sekä e-laskujen että suoramaksujen laskutus muuttuu lokakuun aikana. Jatkossa riittää, että kaupungille maksuja maksava asiakas tekee vain yhden sopimuksen Tampereen kaupungin kanssa e-laskujen ja suoramaksujen vastaanottamisesta. Muutos on tehtävä omassa verkkopankissa tai oman pankin toimipisteessä.

Uusi sopimus koskee kaikkia kaupungin laskuttamia palveluita, paitsi Tampereen Vedeltä tulevia maksuja. Laskutuskäytäntöjen muutos tulee voimaan 20. lokakuuta 2021. Muutos edellyttää nykyisin e-laskuja tai suoramaksuja saavilta asiakkailta huomiota ja toimenpiteitä.

Jatkossa kaikki laskut saa sopimuksen mukaan joko suoramaksuina tai e-laskuina sen jälkeen, kun on uusinut sopimuksensa 20.10. alkaen tunnuksella Tampereen kaupunki/laskut. Jos asiakas ei tee muutosta laskutussopimukseensa, hän alkaa saada käyttämistään kaupungin palveluista paperisia laskuja postiosoitteeseensa.

Verkkolaskutuksesta sopineet asiakkaat saavat 20.10. alkaen omaan verkkopankkiinsa hyväksymispyyntöviestin, jonka hyväksymällä saa jatkossakin e-laskuja kaupungilta. Laskut alkavat tulla e-laskuina siitä alkaen, kun on hyväksynyt pyynnön. Muutospyynnön voi myös hylätä, ja tällöin asiakas saa laskunsa vain paperisena.

Jos haluat tehdä ennakkoon muutoksia

Jos muutokseen haluaa valmistautua jo ennen 20.10., asiakas voi tilata verkkopankistaan uuden e-laskun tunnuksella Tampereen kaupunki/kotipalvelu, eikä hänen tämän jälkeen tarvitse enää uudistaa sopimustaan. Myös suoramaksusopimuksen voi uusia jo ennen lokakuuta tekemällä suoramaksuvaltuutuksen tunnuksella Tampereen kaupunki/kotipalvelu.

Kun sähköisen laskutuksen uudistus astuu voimaan Tampereen kaupunki/laskut -tunnus alkaa korvata automaattisesti Tampereen kaupunki/kotipalvelu -tunnuksen.

Esimerkki 1. Olen Tampereen kaupungin palvelujen asiakas ja minulla on erikseen sovittuja useita eri palveluja koskevia e-laskutussopimuksia. Mitä teen? Lokakuun 20. päivästä alkaen e-lasku-asiakkaana saat verkkopankissasi muutossanoman, jonka kautta voit hyväksyä käyttöösi uuden Tampereen kaupunki/laskut. Tämän jälkeen saat jatkossa kaikki kaupungilta tulevat laskut e-laskuina (paitsi Tampereen Veden laskut). Linkki asiakkaalle on voimassa 30 päivää.

Esimerkki 2. Olen sopinut, että saan Tampereen kaupungin suun terveydenhuollon ja päivähoidon laskut suoramaksuna. Mitä teen? Sinun on asioitava pankissasi tehtävä uusi suoramaksusopimus, ja sen tunnus on 20.10. alkaen Tampereen kaupunki/laskut. Tekemällä muutoksen saat jatkossa kaikki Tampereen kaupungilta tulevat laskut suoramaksuna.

Lisätietoja
Monetra Pirkanmaa Oy:
[email protected]
tai puh. 03 5656 4465

Tampere.fi: www.tampere.fi/sahkoisenlaskutuksenuudistus