Kaupunki avustaa festivaaleja ja suuria yleisötapahtumia

Julkaistu 18.1.2022 21.27

Tampereen kaupunki avustaa vuosittain Tampereella järjestettäviä festivaaleja ja suuria yleisötapahtumia. Vuodelle 2022 avustuksia myönnettiin 17 yhteisölle yhteensä 521 000 euroa. Lisäksi tila-avustusta myönnettiin 3 yhteisölle yhteensä 44 536 euroa. Sivistys- ja kulttuurilautakunta päätti avustuksista 18.1.2022.

Festivaalien ja suurten yleisötapahtumien toiminta-avustukset ovat harkinnanvaraisia avustuksia, jotka on tarkoitettu vähintään kaksi kertaa järjestetyn festivaalin tai merkittävän toistuvan kulttuuritapahtuman toteuttamiseen Tampereella.

Festivaalien tulee kestää vähintään kaksi päivää ja sisältää merkittävästi esitystoimintaa. Myös yksipäiväisiä tapahtumia voidaan avustaa, mikäli niiden merkittävyys taiteenalansa kentällä on erityisen suuri. Avustus on tarkoitettu festivaaleille ja tapahtumille, jotka ovat ammattimaisesti toteutettuja ja merkittäviä kansainvälisesti, valtakunnallisesti tai alueellisesti katsottuna.

Festivaalien ja suurten yleisötapahtumien toiminta-avustusta haki 24 yhteisöä. Koronaepidemian vuoksi festivaalinsa vuonna 2021 peruuttamaan joutuneista yhdistyksistä Komiikkaa Kansalle ry:n, Pispalan musiikkiyhdistys ry:n ja Teatteri Mukamaksen kannatusyhdistys ry:n vuoden 2021 toiminta-avustus siirretään kokonaisuudessaan vuodelle 2022. Tampereen Teatterikesä ry:n vuoden 2021 toiminta-avustus siirretään osittain vuodelle 2022.

Tampereen Elokuvajuhlat – Tampere Film Festival ry, Tampereen Teatterikesä ry sekä Suomen Nuorisoseurat ry:n Pispalan Sottiisi saavat tiloja vastikkeetta käyttöönsä tila-avustuksena.

Myönnetyt avustukset (euroa)

Annikin Tähti ry 5000