Frenckelliin avataan koronatodistuspiste

Julkaistu 2.12.2021 18.39

Tampereen kaupunki avaa tiistaina 7.12.2021 Frenckelliin palvelupisteen, josta saa koronatodistuksen eli koronapassin, jos sitä ei pysty itse tulostamaan tai lataamaan Omakanta-verkkopalvelusta. Piste palvelee tamperelaisia ja orivesiläisiä sekä Tampereelle ja Orivedelle pitkäaikaisesti EU:n ulkopuolelta tulevia ihmisiä.

Frenckellin kiinteistön Frenckellin aukion puoleinen julkisivu.
Frenckellin koronatodistuspiste avautuu itsenäisyyspäivän jälkeen. Sieltä saa paperisen koronatodistuksen eli koronapassin, jos sitä ei pysty itse lataamaan Omakanta-palvelusta.

Koronatodistuspisteelle ei tarvitse varata aikaa, vaan se toimii vuoronumeroperiaatteella. Koronatodistuksen saa pisteeltä käymällä siellä paikan päällä henkilökohtaisesti. Mukana pitää olla kuvallinen henkilöllisyystodistus.

Pisteellä voidaan tehdä myös koronatodistus EU:n ulkopuolelta Tampereelle tai Orivedelle pitkäaikaisesti esimerkiksi työn tai opiskelun vuoksi tuleville. Todistusta varten asiakkaalla pitää olla mukana tarvittavat dokumentit EU:n ulkopuolella annetuista rokotuksista sekä pitkäaikaisen oleskelun syystä. Koronatodistus voidaan myöntää ainoastaan rokotevalmisteille, joille Euroopan komissio on myöntänyt myyntiluvan tai jotka ovat WHO:n hätäkäyttölistalla. Myös EU:n ulkopuolelta tulevien pitää käydä henkilökohtaisesti paikan päällä pisteessä todistuksen saadakseen. Todistusta ei voi saada asioimalla etänä esimerkiksi sähköpostilla tai puhelimitse.

EU:n koronatodistus toimii koronapassina, jonka saa ladattua Ulkoinen linkkiOmakanta.fi-verkkopalvelusta . Siihen sisältyy todistus koronarokotuksesta, koronavirustestistä ja sairastetusta koronavirustaudista. Katso tästä ohjeet, miten voit itse ladata koronatodistuksen Omakannasta:

Aukioloajat ti 7.12.2021 alkaen:
Koronatodistuspiste
avoinna ma - pe klo 9 - 16