Siirry sisältöön

Tampereen kaupungin kotihoidon laskuja lähti asiakkaille kahteen kertaan: toisen samansisältöisen laskun voi jättää maksamatta

Julkaistu 24.11.2021 9.45

Teknisestä järjestelmävirheestä johtuen keskiviikkona 17. ja torstaina 18. marraskuuta noin 900 kaupungin kotihoidon asiakasta sai samansisältöisen laskun kahteen kertaan. Laskuissa on sama laskun päivämäärä, laskun numero, summa ja maksuviite. Laskujen eräpäivä on 8.12.2021.

Kaksi samansisältöistä laskua saaneiden joukossa on sekä suoramaksuasiakkaita (150) että paperi- ja e-laskuja saavia asiakkaita. Asiakkaat eivät valitettavasti saa automaattisesti hyvitystä, mutta toisen samansisältöisen laskun voi jättää maksamatta ja hävittää. Laskun toimittaja pystyy perumaan vain suoramaksuasiakkaan saaman ylimääräisen laskun.

Mikäli lasku kuitenkin menee kahteen kertaan maksuun, asiakkaan tulee ilmoittaa Monetralle tilinumero, jolle ylimääräinen maksu palautetaan. Tilinumeron lisäksi tarvitaan asiakasnumero tai asiakkaan nimi, kenen laskusta ja rahan palautuksesta on kyse.

Jos asiakas ei ilmoita tilinumeroa Monetralle ennakkoon, hänelle lähetetään asiasta kirje, jossa pyydetään ilmoittamaan tilinumero hyvitystä varten. Tilinumero tulee toimittaa Monetralle joko postitse tai sähköpostilla.

Tampereen kaupungin laskutusta hoitaa Monetra Pirkanmaa, joka pahoittelee tilannetta ja siitä asiakkaalle aiheutuvaa ylimääräistä vaivaa. Tapahtunut tutkitaan järjestelmätoimittajan kanssa niin, että vastaavan virheen toistuminen voidaan välttää.

Lisätietoja:
Monetra Pirkanmaa Oy, Laskutus
laskutus.pirkanmaa(at)monetra.fi
puhelin: 03 565 64465 ja 8.12.2021 alkaen 040 146 9931


Teksti Raija Lindell