Rieväkadulla suojatie- ja kulkumuutoksia liikennevalotöistä

Julkaistu 19.11.2021 14.53

Rieväkadun ja Sarvijaakonkadun liittymäalueella rakennetaan uutta liikennevalojärjestelmää. Töiden vuoksi Hakametsän raitio- ja bussipysäkin eteläpäässä, lähinnä Sarvijaakonkadun liittymää sijaitseva suojatie suljetaan maanantaina 22.11.2021 pois käytöstä. Noin 60 metrin päässä Sammonkadun liittymässä sijaitsee lähin suojatie, joka on myös valo-ohjattu. Jalankulku ja pyöräily opastetaan tämän suojatien kautta töiden aikana.

Rieväkadun jalankulun ja pyöräilyn kiertotie marraskuussa 2021 kartalla..

Kuva: kiertoreitti Rieväkadulla 22.11. alkaen

Hakametsän pysäkin päässä sijaitseva suojatie suljetaan pois käytöstä turvallisuussyistä, sillä alueella liikkuu taajaan työkoneita. Töiden kesto tällä kohdalla on keleistä riippun yhdestä kahteen viikkoa.

Sarvijaakonkadun ja Rieväkadun liittymäalueelle lisätään liikennevalo-ohjaus liikenneturvallisuuden parantamiseksi. Valo-ohjaus rakennetaan kaikille suunnille ja kaikkiaan risteysalueelle tulee 12 uutta valopylvästä sekä niiden perustukset ja putkitukset. Raitiotieallianssi tekee asennustöitä läpi talven ja niitä jatketaan tarvittaessa keväällä, jolloin tehdään myös alueen pintatyöt kuten kiveykset ja asfaltoinnit. Töistä aiheutuu joitakin liikennejärjestelyjä, ja liikennettä ohjataan tarvittaessa liikenteenohjauksella.

Asiakaspalvelu ja palautteet:
Tampereen palvelupiste