Terveyspalvelujen neuvonnan puhelinnumeroihin muutoksia

Julkaistu 8.11.2021 12.44

Tampereen kaupungin terveyspalvelujen neuvonnan puhelinnumeroihin tulee muutoksia vuodenvaihteessa. Terveyspalvelujen neuvonnan pitkä numero 03 5657 0023 säilyy ennallaan, mutta sen rinnalla toiminut lyhytnumero 03 10023 poistuu käytöstä 31.12.2021.

Matkapuhelin.

Lyhytnumerosta luovutaan, koska siihen ei voi soittaa prepaidliittymistä eikä ulkomailta. Se ei myöskään kuulu matkapuhelinpaketteihin.

Terveyspalvelujen neuvonnan aukioloajat eivät muutu: numeroon 03 5657 0023 voi soittaa jatkossakin joka päivä kello 7–22. Numerosta tamperelaiset ja orivesiläiset saavat apua ja neuvoja kiireettömiin terveyspulmiin oman terveysasemansa ollessa kiinni. Lisäksi numeroon on keskitetty koronarokotusten sekä Kämmenniemen terveysaseman asiakkaiden puhelinajanvaraus. Kuulo- ja puhevammaiset voivat lähettää terveyspalvelujen neuvontaan tekstiviestin numeroon 040 639 7700, joka päivä kello 7–22. Tekstiviestiin vastataan mahdollisimman pian.

Oman terveysaseman ollessa kiinni kiireellisissä asioissa, jotka eivät kuitenkaan ole hätätilanteita, auttaa Pirkanmaan päivystysapu numerossa 116117. Päivystysapu on auki ympärivuorokauden. Hätätilanteessa soitetaan hätänumeroon 112.

Yhteydenotot suoraan terveysasemille

Tampereella terveysasemien toimintamallia ja yhteydenottotapoja on uudistettu viime vuosien aikana. Aiemmin terveyspalvelujen neuvonta hoiti kaikkien terveysasemien ajanvarauksen, nyt asiakkaat ottavat suoraan yhteyttä omalle terveysasemalleen. Ainoastaan Kämmenniemen terveysaseman ajat varataan edelleen terveyspalvelujen neuvonnan kautta.

Omalle terveysasemalle voi soittaa tai käydä aseman palvelupisteessä terveysaseman ollessa auki. Kiireettömissä asioissa helpointa on ottaa yhteyttä terveysasemalle sähköisellä lomakkeella, joka löytyy osoitteesta tampere.fi/terveysasemat . Muista myös Ulkoinen linkkiOmaolo-verkkopalvelu , josta saa oireiden mukaisia toimintaohjeita ympärivuorokauden.

Terveyspalvelujen neuvonta
Osastonhoitaja